אשרא ביטחה פרויקטים בסין ב-51 מיליון דולר

הביטוח הוענק לפרויקטים בתחומי החקלאות, החינוך והציוד הרפואי במסגרת הפרוטוקול הפיננסי המשותף לשתי המדינות. אלי כהן: היעד לאשרא לשנת 2018 הוא לחצות את רף ה-3 מיליארד דולר בערבויות הניתנות ליצואנים


11:50 ,24.06.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

אשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, הפיקה מתחילת 2018 פוליסות ביטוח סיכוני סחר חוץ לחמישה פרויקטים ישראליים בסין, בהיקף מצטבר של 51 מיליון דולר. 

 

הביטוח הוענק במסגרת הפרוטוקול הפיננסי המשותף לשתי המדינות לשלושה פרויקטים בתחום הרפואי (ציוד ומכשירים לבתי חולים) בהיקף 27.5 מיליון דולר, לפרויקט בתחום החקלאות בהיקף של 17 מיליון דולר ולפרויקט בתחום טכנולוגיות החינוך וההוראה, בהיקף של 6.5 מיליון דולר. 

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר: ״פעילותה של חברת אשרא היא נדבך חשוב בפעילות היצוא הישראלי בכלל ובסין בפרט. ברבעון הראשון של השנה ראינו גידול בהיקף הסחר בין ישראל לסין בכ-80%, שהסתכם בכ-1.55 מיליארד דולר, המושפע גם מפעילותה של החברה. היעד לאשרא לשנת 2018 הוא לחצות את רף ה-3 מיליארד דולר בערבויות הניתנות ליצואנים. ליצוא הישראלי חשיבות גדולה לכלכלת ישראל, הוא קטר הצמיחה של המשק הישראלי ומקור מרכזי לתעסוקה יציבה ושגשוג כלכלי. נמשיך לסייע ליצואנים הישראלים לפנות מזרחה. מגוון כלי הסיוע שאנו מעניקים לחברות ישראליות המתמקדות בשוק הסיני צפוי, להערכתי, להמשיך את מגמת צמיחת היצוא הישראלי לשוק מורכב אך מבטיח זה״. 

 

יואל לביא, יו״ר אשרא, אמר: ״התחום הרפואי עדיין מהווה נתח משמעותי מהייצוא לסין במסגרת הפרוטוקול הפיננסי בין ישראל לסין, אך היקפו של תחום זה הולך ופוחת ככל שהתשתיות הרפואיות וכמות בתי החולים בסין הולכים וגדלים. שתי הממשלות פעלו בשנים האחרונה להרחיב את הפרוטוקול לתחומים חדשים כגון חקלאות, חינוך וקלינטק, ואנו מעריכים כי בשנים הקרובות נראה יותר ויותר פרויקטים לסין בתחומים אלה״.