אשרא: בעקבות המשבר הכלכלי בטורקיה נבטח עסקאות לטווח קצר

בעקבות פניות מהשוק הפרטי, גובשה תכנית לביטוחי משנה בהיקף של עד 45 מיליון דולר, סכום שאמור לספק מענה לעיקר הצרכים עד סוף השנה. דודי קליין: טורקיה היא שותפת סחר מרכזית של ישראל ושוק יעד חשוב ליצואנים


10:44 ,19.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

אשרא, החברה הישראלית לביטוח סיכוני סחר חוץ, פתחה לאחרונה תכנית סיוע ייעודית שנועדה לשמור על היקפי הפעילות של יצואנים ישראלים קטנים ובינוניים לשוק הטורקי. זאת, על רקע ההיחלשות של המשק הטורקי וההידרדרות במדדים המאקרו כלכליים במדינה, שהביאו לעלייה בסיכון הייצוא למדינה.

 

בהתאם לנתוני מכון הייצוא, היצוא לטורקיה הסתכם ב-1 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2018 - גידול של 57% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. רוב היצוא לטורקיה הוא בעסקאות לטווח קצר, אשר מבוטחות בדרך כלל על ידי חברות ביטוח פרטיות, והוא כולל בעיקר כימיקלים ותזקיקי נפט וכן מתכות, מנועים וציוד חשמלי, מכונות וציוד, יצוא חקלאי, גומי ופלסטיק, מוצרי נייר ודפוס ועוד.

 

בחודשים האחרונים, על רקע המשבר המדיני ביחסי ארה״ב - טורקיה והמשבר הכלכלי השורר בטורקיה, החלו חברות ביטוח פרטיות בצעדים לצמצום החשיפה שלהן לשוק הטורקי בעסקאות לטווח קצר. על רקע האמור, עלה הצורך לסייע בביטוח עסקאות ייצוא לטווח קצר לטורקיה. על כן, הוחלט על ידי אגף החשב הכללי לאשר את פתיחתה של התוכנית לטורקיה, כדי להעמיד סיוע ליצואנים הישראלים באמצעות ביטוחי משנה שתעמיד אשרא לחברות הביטוח הפרטיות, ובכך תאפשר להן להמשיך לבטח עסקאות ייצוא לטווח קצר לטורקיה, תוך צמצום הסיכון שלהן.

 

דודי קליין, מנכ״ל בפועל של אשרא: ״טורקיה היא שותפת סחר מרכזית של ישראל ושוק יעד חשוב ליצואנים. היצוא לטורקיה נמשך בשנים האחרונות למרות המתיחות המדינית, אולם, בחודשים האחרונים נוצרה סכנה כי גידול זה ייבלם ואף נראה נסיגה בייצוא לטורקיה עקב העלייה בסיכון והצורך של חברות הביטוח הפרטיות לצמצם את החשיפה למדינה זו.

 

בעקבות פניות מהשוק הפרטי, גובשה תכנית לביטוחי משנה בהיקף של כ-45 מיליון דולר עד סוף 2019 - סכום שמספק מענה לעיקר הצרכים עד סוף השנה. לאחר שקיבלנו את אישור החשב הכללי במשרד האוצר, יצאנו לדרך. מהתגובות של היצואנים אנחנו שומעים שהתונית סייעה להוצאתן לפועל של עסקאות ייצוא רבות״.