ביהמ״ש ביטל את הצו הארעי להפסקת ההרצה באסדת לווייתן

השופט השתכנע כי היתר הפליטה לאסדת לוויתן ואישור תכנית ההרצה נעשו על יסוד של מומחיות מקצועית ושיקול דעת מקצועי. שותפות לווייתן: עומדים בכל הדרישות הרגולטוריות


11:16 ,19.12.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

כבוד השופט אלי אברבנל מבית המשפט המחוזי בירושלים החליט לבטל את הצו הארעי להפסקת ההרצה באסדת לווייתן שניתן אתמול. לאחר שמיעת הסברים מפורטים מצד גורמי המשרד להגנת הסביבה, שוכנע השופט כי היתר הפליטה לאסדת לוויתן ואישור תכנית ההרצה נעשו על יסוד של מומחיות מקצועית ושיקול דעת מקצועי. לאור זאת, ביהמ״ש ביטל את הצו הארעי ודחה את הבקשה לצו ביניים.

 

משותפות לוויתן נמסר כי היא ״מברכת על החלטת בית המשפט להסיר את הצו הזמני, מהלך שיאפשר לשותפות להתחיל בהזרמת הגז הראשון ממאגר לוויתן. פרוייקט לוויתן עומד בכל הדרישות הרגולטוריות שמוכתבות על ידי המשרד להגנת הסביבה, משרד האנרגיה וגופים רגולטורים נוספים. אנו גאים בפרוייקט האנרגיה ותשתיות הגדול במדינת ישראל, אשר יבטיח אספקת גז לרווחת תושבי ישראל והאזור״.

 

עוד נמסר משותפות לווייתן כי ״הגז הטבעי מלווייתן יביא לשיפור והורדת זיהום האוויר, כשיחליף הפחם, יאפשר להוריד את מחירי החשמל בישראל. ויחזק את מעמדה המדיני של ישראל. נמשיך לפעול בשקיפות ובשיתוף ומחויבים לשמירה על הסביבה והבטיחות״.