ביקור ראשון של שר בכיר מהונג קונג בישראל

המזכיר הפיננסי, פול צ'אן, אחד משלשת השרים הבכירים של הונג קונג, האמון על משרדי הכלכלה, האוצר, החדשנות והשירותים הפיננסיים, ידון עם שר הכלכלה אלי כהן, על קידום הפינטק וסייבר בין המדינות


11:40 ,06.09.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

המזכיר הפיננסי של הונג קונג, מר פול צ׳אן, הגיע לביקור רשמי ראשון בישראל, בראש משלחת כלכלית-עסקית והוא הגורם הבכיר ביותר מהונג קונג המבקר בישראל מאז שנת 2015.

 

המזכיר הפיננסי הוא אחד משלושת השרים הבכירים ביותר של הונג קונג הכפופים ישירות לראש ממשלת האזור המיוחד של הונג קונג (Hong Kong Special Administrative Region), אזור מנהלי מיוחד ברפובליקה העממית של סין הנהנה ממידה רבה של אוטונומיה מצד הממשל המרכזי בסין. השר אמון על ארבעה משרדים ממשלתיים ביניהם המשרד הכלכלה והמסחר, משרד החדשנות והטכנולוגיה, משרד האוצר והשירותים הפיננסיים והמשרד לפיתוח.

 

המזכיר פול צ׳אן הגיע לישראל בליווי משלחת רשמית בהשתתפות שר האוצר, מר ג׳יימס לאו ובכירים נוספים מהמשרדים אשר באחריותו. למשלחת הרשמית הצטרפו כ-20 אנשי עסקים בכירים, ביניהם נציגי חברות מובילות, קרנות ומשקיעים.

 

במהלך הביקור נפגש השר עם שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן ועם המדען הראשי ויו״ר רשות החדשנות, ד״ר עמי אפלבאום. השר פול צ׳אן פתח את סמינר העסקים ישראל הונג קונג שהתקיים במלון דן פנורמה בת״א, נשא דברים בוועידה ה-6 לעסקים עם סין ומתוכנן לבקר בכנס DLD.

 

הביקור הבכיר מתקיים על רקע התחזקות יחסי המסחר בין ישראל להונג קונג בשנים האחרונות. ישראל מהווה שותפת העסקים השנייה בגודלה של הונג קונג במזרח התיכון, בהיבט של סחר בסחורות ונתפסת בעיני הממשל כשותפה חשובה ומקור לחדשנות טכנולוגית בתחומים המעניינים את הממשל בהונג קונג.

 

המזכיר פול צ׳אן אשר יזם את הביקור מעוניין שבכירי הממשל ואנשי העסקים מהונג קונג ילמדו מקרוב על החדשנות והפיתוחים הטכנולוגיים בישראל בדגש על תחומי טכנולוגיות פיננסיות (Fintech), בינה מלאכותית (AI), ביטחון סייבר וביוטכנולוגיה.

 

מטרה נוספת של הביקור היא לעודד חברות ישראליות המתעניינות בשוק האסייתי לשתף פעולה עם הונג קונג, שלה כאמור יתרונות בכל הקשור לסחר עם סין ועם מדינות אסייתיות נוספות.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ציין כי ״הביקור בדרג הבכיר הוא עדות לחשיבותה של ישראל כשותפת סחר, מקור לטכנולוגיות מתקדמות וכיעד אטרקטיבי להשקעה עבור הונג קונג. יחסי המסחר בין שתי הכלכלות חזקים מתמיד ויש גידול בשנים האחרונות בהיקף הסחר בסחורות ושירותים. לישראל והונג קונג פוטנציאל רב לשיתוף פעולה כלכלה, כאשר ישראל היא מקור חדשנות, מו״פ ופריצות דרך מדעיות והונג קונג היא אחד המוקדים הפיננסיים החזקים בעולם, מהווה שער לאסיה ולסין בפרט״.

 

השר כהן הוסיף כי ״ישראל היא יעד כלכלי אטרקטיבי וחשוב לכל מדינה השואפת לפתח את כלכלתה, את יכולותיה הטכנולוגיות ואת מוכנותה לאתגרי העתיד. לישראל ולהונג קונג פוטנציאל רב לשיתוף פעולה כלכלה, כאשר ישראל היא מקור חדשנות, מו״פ ופריצות דרך מדעיות והונג קונג היא אחד המוקדים הפיננסיים החזקים בעולם, מהווה שער לאסיה ולסין בפרט״.