ברוש: יש להכפיל את תקציב הרשות לחדשנות

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, בוועידה השנתית של הרשות לחדשנות: ״באם אנחנו חפצים בצמיחה אמיתית ברת קיימא, תקציב הרשות לחדשנות חייב להיות מוכפל ולעמוד על 3.5 מיליארד ש״ח בשנה״


14:33 ,20.01.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, דיבר הבוקר (20.1) בוועידה השנתית של הרשות לחדשנות. במרכז דבריו היה הצורך המיידי בהכפלת תקציב הרשות לחדשנות לסכום של 3.5 מיליארד ש״ח בשנה. לדברי ברוש, ״הצמיחה בשנים האחרונות הינה צמיחה שמקורה בצריכה מוגברת הנשענת על אשראי בנקאי, ועל ייבוא רכבי ליסינג ועוד״.

 

לדבריו, ״באם אנו רוצים לייצר פה צמיחה אמיתית, ברת קיימא, אנחנו חייבים לייצר פה תעשייה חדשנית אשר תמשיך להצליח ולהתחרות בתעשיות העולמיות, לשם כך, יש צורך בהכפלת תקציבי המדען הראשי - חייבים להשקיע הרבה יותר במחקר ופיתוח, והמדינה חייבת להכניס את היד עמוק לכיסה ולתת את חלקה בתהליך, יש לזכור כי ישנן חברות רב לאומיות שמשקיעות במו״פ יותר מההשקעה הכוללת של מדינת ישראל כולה במו״פ, מדינת ישראל חייבת להגדיל את חלקה במחקר ופיתוח, וליישר קו עם העולם כולו״.


עוד אמר ברוש, כי ״היה שמח לראות את הסטרטאפים מתפתחים בישראל לכדי חברות בוגרות ומפעלים. לשם כך, המדינה צריכה לתת גב ליזמים וסטרטאפיסטים להקמת מפעלים. רק כך נצליח להקים עוד צ׳ק פוינטים ומובליאיים - אקזיטים זה נחמד, אבל אין להם שום ערך מוסף למדינה, לעומת מפעלים אשר מייצרים מאות ואלפי מקומות עבודה, ותורמים משמעותית לצמיחה אמיתית.