ברלין רוצה להיות תל אביב

שני אירועים יתקיימו בימים הקרובים בבירת גרמניה, בהתבסס על מחקר המעריך שברלין תוכל ליצור 100,000 מקומות עבודה בשל תעשיית הסטארט אפ


12:43 ,20.11.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

שני אירועים שיתקיימו היום (ה') ובסוף השבוע - בארגון הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי בברלין - יקדמו את שיתוף הפעולה בין המדינות, במסגרת השאיפה של ממשלת גרמניה ועיריית ברלין ללמוד מישראל את סודות ההצלחה בתחום המו"פ והסטארט-אפ.

 

מחקר שפורסם באוקטובר 2013 על ידי חברת McKinsey מעריך כי העיר ברלין תוכל לייצר עד שנת 2020 יותר מ-100,000 מקומות עבודה, בשל תעשיית הסטארט אפ הצומחת בה. המחקר מפתח דרכים וקווי פעולה, על מנת לעזור לברלין ליישר קו עם הערים המובילות בתחום הסטארט-אפ תל אביב, לונדון, פריז ומוסקבה.

 

בסוף החודש יוזמת ומארגנת הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בברלין ומינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה שני אירועים, המשקפים את שיתוף הפעולה בין המדינות, במסגרת הרצון של ממשלת גרמניה בכלל, ועיריית ברלין בפרט, ללמוד מישראל בתחום הסטארט-אפ וליישם את עקרונות החדשנות הישראלים בבירת גרמניה המתפתחת.

 

האירוע הראשון הוא   German-Israeli StartHub- Nov 2014 - ביוזמת הנספחות המסחרית בברלין, לשכת המסחר ישראל-גרמניה ומשרד עורכי דין. האירוע יתקיים היום (ה') בברלין, ובו ייפגשו משקיעים, חברות סטארט אפ ישראליות ואנשי מפתח מהתחום הכלכלי-פוליטי בשתי המדינות. האירוע יתקיים במעמד הסנטורית לענייני כלכלה של מדינת ברלין.

 

באירוע יוצג, בין השאר, המחקר של מקינזי לקידום החדשנות בעיר ברלין וחברות סטארט אפ מישראל יציגו את הטכנולוגיות החדשניות שלהן במטרה למצוא השקעות ושיתופי פעולה אסטרטגיים.

 

אירוע נוסף הוא FutureMobility Camp, שבו יזמים, מפתחים, חברות סטארט-אפ מישראל ומגרמניה וקובעי מדיניות ייפגשו במטה מיקרוסופט בשדרות אונטר דן לינדן בברלין, לא רחוק משער ברנדנבורג.

 

במסגרת המפגש, ייפגשו חברות סטארט-אפ מישראל עם שחקניות מובילות בתעשייה הגרמנית, כגון סימנס, דיימלר בנץ, בומברדיה ועוד, במטרה לערוך פיתוח משותף של פתרונות מפתח בתחום הניידות והתחבורה. האירוע אורגן על ידי הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה הישראלי בברלין בשיתוף התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים במשרד ראש הממשלה.

 

הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה בברלין חמדת שגיא: "במחקר ארוך ומפורט מבצעת חברת הייעוץ הבינלאומית מקינזי השוואות לעיר תל אביב, על מנת לבנות תוכנית פעולה שממנה יכולה ללמוד ברלין. מובן שההשוואה לתל אביב מעצימה מאד את המוניטין הטוב ממילא שיש למדינת ישראל בגרמניה בתחום החדשנות והתמיכה הממשלתית במחקר ופיתוח תעשייתי.

 

"אנו במינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה גאים ושמחים על שיתוף הפעולה עם הרשויות ותעשיית החדשנות הצומחת בגרמניה ומשוכנעים כי הכלכלות של שתי המדינות ייתרמו משיתופי הפעולה וההפריה ההדדית בתחומים אלו. שיתוף הפעולה בין המדינות צפוי להמשיך ולצמוח בשנת 2015, בה יציינו שתי המדינות יובל ליחסים הדיפלומטיים, בשורה של אירועים שונים כולל יום חדשנות ישראל-גרמניה בארגון משרדי הכלכלה בשתי המדינות״.