ההסתדרות בחיפה: סכסוכי עבודה בקריית הממשלה וברשות המסים

הסכסוך בקריית הממשלה בשל זמן היציאה הארוך מהחניון. יעקב גבאי: ״בת״א פיצו את העובדים על אובדן הזמן. אנחנו רוצים אותו הדבר כאן״. הסכסוך ברשות המסים בשל מערכת יחסים עכורה עם ההנהלה. משה מזרחי: ״אם יהיה צורך נגיש תביעות״


13:22 ,14.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

מליאת ההסתדרות במרחב חיפה הכריזה בישיבתה האחרונה על שלושה סכסוכי עבודה שונים: בקריית הממשלה, ברשות המיסים וברשת המתנ״סים. יעקב גבאי, מרכז הסתדרות עובדי המדינה ומקצועות הרפואה בהסתדרות במרחב חיפה, הציג בקשה להכריז על שני סכסוכי עבודה: הראשון בנושא החניונים בקריית הממשלה בשל זמן היציאה הארוך על חשבון העובדים וכן נושא הבטיחות בחניונים. לדבריו, ״בתל אביב פיצו את העובדים על אובדן הזמן, בירושלים מתנהל מו״מ לקראת הסדר ואנו רוצים את אותו הדבר גם כאן בקריית הממשלה בחיפה״.

 

קובי לוי, יו״ר ועד בית משפט השלום, ויהודית דנינו, יו״ר ועד בית משפט מחוזי, שעובדיהם נעזרים בחניון, תיארו את התלאות שעוברים העובדים בחניונים עם סיום העבודה ויציאת העובדים לביתם וטענו כי העיכובים מגיעים עד למעלה משעה. 

 

משה מזרחי, יו״ר ההסתדרות במרחב חיפה, ציין כי ״שעות עבודה אינן הפקר. על משרדי הממשלה לפצות את העובדים על אבדן שעות עבודה יקרות. אני חוזר על דרישתנו לפיצוי לעובדים״.

 

מליאת ההסתדרות במרחב חיפה אישרה סכסוך עבודה נוסף אותו הציג יעקב גבאי, הנוגע, לטענתו, ב״התעמרות הנהלת מס הכנסה בוועד העובדים״. גבאי תיאר בפני חברי המליאה את מערכת היחסים העכורה מצד ההנהלה, וסיפר בין היתר כי בהקשר להרמת כוסית מסוימת שהתקיימה בת״א שאליה הגיעו מספר עובדים קטן מהצפוי עקב נסיבות מוצדקות, ההנהלה איימה על חברי הוועד ובהמשך גם קיצצה להם את שעות עבודת החוץ ונלווים נוספים, דבר שהקטין את משכורותיהם באלפי שקלים.

 

משה מזרחי: ״אם יהיה צורך נגיש תביעות מול רשות המיסים. המדובר בפגיעה בתנאי שכר, איום על העובדים, התעמרות, פגיעה באמצעות פתיחת תיקי חקירה כנגדם״. 

 

דוד שחר, מחזיק תיק רשת המתנ״סים בהסתדרות במרחב חיפה הציג בקשה לסכסוך עבודה ברשת המתנ״סים על רקע מבוי סתום במו״מ ואי רצון ההנהלה להגיע להסכם קיבוצי.

 

משה מזרחי, יו״ר ההסתדרות במרחב חיפה: ״השליחות שלנו בהסתדרות היא להגן על העובדים, על תנאי עבודתם ושכרם״.

 

כאמור, מליאת ההסתדרות במרחב חיפה אישרה את ההכרזה על שלושת סכסוכי העבודה בקריית הממשלה, ברשות המיסים וברשת המתנ״סים.