הרשות לחדשנות בוחנת אפשרויות השקעה בהודו

ד״ר עמי אפלבום, יו״ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, הגיע לביקור במומבאי לקידום השקעות בישראל בשיתוף עם הנספחות הכלכלית במומבאי ונפגש עם בכירי התעשייה בהודו


13:17 ,25.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

ד״ר עמי אפלבום, יו״ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, יצא בימים האחרונים להודו במטרה לקדם את החדשנות הישראלית, השקעות הדדיות ושיתופי פעולה עם נציגים מהצד ההודי. ״ישראל היא מובילת חדשנות, מעמדנו ותפיסת ישראל בעולם מהווה עבורי כבוד גדול, ישראל צריכה להיות גם מדינת החדשנות וגם מדינת הצמיחה״, מסר אפלבום.

 
הודו היא אחת מן הכלכלות החזקות, החשובות והמתפתחות בעולם (מדורגת שישית בממד התמ״ג העולמי של הבנק העולמי). לאחרונה, ניתן לראות התעניינות גוברת של משקיעים ותאגידים הודים המחפשים הזדמנויות להשקעה ומו״פ בישראל. לאור העניין הרב, בראשית החודש, הנספחות הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה במומבאי הביאה ארצה משקיע המחפש השקעות בישראל. ביקורו של ד״ר אפלבום מגיע במסגרת חיזוק הקשרים הכלכליים בין המדינות והתחממות היחסים בתחום המדיני והתיירותי. 

 

במהלך ביקורו, ייפגש ד״ר אפלבום עם המיליארדר ההודי, מוקש אמבאני, האיש העשיר ביותר בתת היבשת, שהונו מוערך בכ-44.3 מיליארד דולר (אמבאני מחזיק ב-48% מהמניות של חברתReliance Industries  ההודית. חברת אחזקות העוסקת בטקסטיל, קמעונאות נפט ועוד).כן נפגש אפלבום נפגש גם עם ענקית הטכנולוגיה ההודית Tech Mahindra, כל זאת במטרה לבחון את הרחבת שיתופי הפעולה לרבדים נוספים עם התעשייה הישראלית. 

 

בנוסף, קיים אפלבום ׳שולחן עגול׳ אשר עסק ב״היבטים באקו-סיסטם הישראלי והזדמנויות להשקעות בחדשנות ישראלית״ יחד עם משקיעים בכירים מהתעשייה, בעלי הון משפחתי, קרנות הון סיכון ותאגידים הודים גדולים. לרוב המשתתפים בשולחן העגול אין רקע מקדים ומעמיק עם מערכת האקו-סיסטם הישראלית, לפיכך, מטרתה העיקרית של הפגישה, היא לשכנע משקיעים נוספים להגיע לישראל. 

 

דנה נהרי, הנספחת הכלכלית של משרד הכלכלה והתעשייה במובמאי: ״אני שמחה לראות שיש עניין בקרב משקיעים הודים במהלך השנים האחרונות. משקיעים הודיים נושאים עיניהם לתעשיית ההיי-טק האדירה בישראל אשר נתפסת בעיניהם כאומת הסטארט-אפ לאור הניסיון הישראלי העצום בתחום. בנוסף, ישנם אתגרים משותפים להודו וישראל, ומקצתם הם בחקלאות המדייקת, מים וסייבר ולכן ההודים כמהים ללמוד ולשתף פעולה עם חברות ישראליות״.