לין לאוצר: לקיים דיון מקיף ביוזמת האוצר להטלת מסים חדשים

נשיא איגוד לשכות המסחר מבקר בחריפות את יוזמת האוצר להטיל על הציבור והעסקים 11 מסים חדשים כבר השנה. טוען: תקדים מסוכן שיפגע במערכת המס


07:18 ,14.10.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שכיהן בעבר בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, מבקר בחריפות את יוזמת האוצר להטיל על הציבור והעסקים 11 מסים חדשים כבר השנה, חלקם במסגרת חוק ההסדרים וחלקם מחוצה לו.

 

לדעת לין, יוזמת האוצר תהרוס את מערכת המס ותסיג אותה 50 שנה אחרונה. לין דורש לקיים דיון מקיף בנושא זה בוועדת הכספים ולא עיסוק נפרד בכל מס.

 

במכתבו לח״כ אלכס קושניר, יו״ר ועדת הכספים, כותב לין כי ״על פי תחשיב של האוצר מדובר בנטל מס העומד על לא פחות מ- 5.6 מיליארד שקל. חייבת להיות תמונה כללית שבה רואים מהו נטל המיסוי הכולל שהאוצר מתכוון להטיל היום גם על ציבור הצרכנים, גם על המגזר העסקי וגם על בעלי הנכסים בישראל״.

 

״כמי שכיהן בעבר בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, מדובר בחזרה לימי החושך של מערכת המס. אם תועבר תכנית האוצר, מערכת המס תיפגע כדי להשיג מטרות שאין לממשן באמצעות מיסוי. זו זריית חול בעיניים, שכן ההתמודדות חייבת להיעשות לא דרך מערכת המסים. עצם המחשבה להטיל מסים כדי לפתור בעיות בריאות או בעיות סביבה מסוכנת מאין כמוה. מהלך זה ידרדר אותנו לכרסומה והריסתה של מערכת המס.

 

״הטלת לא פחות מ-11 מסים חדשים כבר עכשיו, תשיב את מערכת המס שלנו אחורה. זה יחזיר אותנו לתקופת החושך של מערכת המס מלפני 50 שנה״.

 

לין מציע ליו״ר ועדת הכספים כי יזום דיון מיוחד ומקיף שיעסוק במכלול נטל המס אותו שואף האוצר להטיל על הציבור והעסקים.