לין לכחלון: הוצא פרק היבוא האישי מחוק ההסדרים

לין מדגיש את הסכנות החמורות למגזר הקמעונאי בישראל, אם בנוסף לתנאים הקשים בהם הוא מתפקד כיום, ייווצר גם יבוא חצי-מסחרי במסווה של יבוא אישי. מבקש מכחלון: ״העבר את הפרק לחקיקה רגילה״


11:44 ,26.02.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין פנה הבוקר בפנייה דחופה לשר האוצר, משה כחלון בפנייה שדנה בפרק היבוא האישי בחוק ההסדרים. ״אני ממליץ מאוד להוציא פרק זה מחוק ההסדרים ולהעבירו לתוואי של חקיקה רגילה״, כותב לין.

 

לין מדגיש בפנייתו את הסכנות החמורות למגזר הקמעונאי בישראל, אם בנוסף לתנאים הקשים בהם הוא מתפקד כיום יווצר גם יבוא חצי-מסחרי במסווה של יבוא אישי. ״יבוא של 30 יחידות מכל סוג מוצר כבר אינו יבוא אישי. בהרבה מקרים פריטים כה רבים זה כבר מלאי משפחתי למספר שנים. גם הפטור על היבוא האישי מאותן דרישות למען בריאות הציבור ובטיחותו בהן צריך לעמוד היבוא המסחרי מחמירים את הבעיה״, כותב לין לשר האוצר.

 

״אפשר להבין את המטרה החדשה של הורדת יוקר המחייה, ויש דרכים רבות לעשות זאת, אך זה לא חייב להיעשות בדרך של חיסול עסקים קמעונאים רבים״.

 

עוד כותב לין כי ״עד כמה שידוע לי לא נעשתה באוצר שום עבודה המנסה לנתח מה תהיה ההשפעה של כלל הצעדים על עתיד המגזר הקמעונאי במונחים של אובדן עסקים ואובדן מקומות עבודה, וזה, לעניות דעתי, חוסר גדול קודם שמגישים הצעת חוק כאמור במצב הקיים כיום״.

 

לין מדגיש בפנייתו כי ״עדיין לא איחרנו את המועד״, וממליץ לשר האוצר להעביר את פרק היבוא האישי מחוק ההסדרים לחקיקה רגילה.