לין מציע: לתאם את חופשת הקיץ עם חגי תשרי

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי ״יישום ההצעה יעלה את פריון העבודה, יושג רצף בלימודים מאז תחילת שנת הלימודים החדשה, יופחת העומס על הורים עובדים ויהיו פחות הפרעות בניהול העסקים״


14:08 ,05.08.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

״מועד חגי תשרי השנה מבליט מחדש ובאופן מיוחד את העול המיותר המוטל על ההורים בישראל ועל הפגיעה החמורה ברמת החינוך היסודי והתיכון ובפעילות העסקית. בהשוואה למדינות ה-OECDאנו לא מצויים ברמה כזו שאנו יכולים להרשות לעצמנו הפסד כה מאסיבי של ימי לימוד״, כך אמר היום עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.

 

לדברי לין, ״יש להצטער על כך שמשרד החינוך לא התמודד עד היום עם הצורך בשינוי מועד חופשת הקיץ, בהתאמה עם החופשות בחודש תשרי הפוגע בפעילות העסקית״.

 

תלמידי ישראל פותחים את שנת הלימודים מדי שנה ב-1 בספטמבר וזאת לאחר חופשת קיץ שנמשכת חודשיים תמימים. זמן קצר לאחר החזרה ללימודים, התלמידים יוצאים לסירוגין לחופשת חגי תשרי לאורך חודש שלם. בשל החגים השנה הם יזכו ל-13 ימי לימוד במהלך ספטמבר.  

 

לין מציע מחדש לתאם את חופשת הקיץ עם חגי תשרי, כך שתתפרש על פני החודשים אוגוסט-ספטמבר בלבד: ״אין ספק שלנושא זה השפעת רוחב משמעותית מבחינת התעסוקה, הפריון ועלויות המושתות על ההורים והמעסיקים. על כן, יש לבחון שינויים במועדי חופשות מלימודים באופן מקיף ויסודי, עם כלל גורמי המשק ונציגות ההורים. 

 

מאחר ואת מועדי חגי תשרי לא ניתן לשנות, אין מנוס מלהתאים את חופשת הקיץ כך שחודש שלם ממנה יחפוף את חודש תשרי״. באמצעות ישום הצעה זו, מציין לין, נעלה את פריון העבודה, יושג רצף בלימודים מאז תחילת שנת הלימודים החדשה; יופחת העומס על הורים עובדים ויהיו פחות הפרעות בניהול העסקים.