למה לא, אדוני הנספח

הנציגות המסחרית של שגרירות ישראל בלונדון מובילה מהלך לעידוד השקעות בריטיות בחברות סטארט אפ ישראליות


13:07 ,29.06.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

בכירים בנציגות הכלכלית של שגרירות ישראל בלונדון השלימו סבב פגישות עם עשרות בתי השקעות, במטרה לבחון את נכונותם להשקיע בחברות סטארט אפ ישראליות.

 

הפגישות היו במטרה לעדכן את בתי ההשקעות הבריטיים בפעילות הכלכלית הבילטרלית, להבין את מאפייני ההשקעות שלהם ולבחון את נכונותם להשקיע במיזמים ישראליים, עם דגש על חברות סטארט אפ ומרכזי מחקר ופיתוח.

 

בתוך כך, בימים אלה יוצאת קריאה מטעם הנספחות המסחרית של משרד הכלכלה בלונדון, המזמינה חברות טכנולוגיה, סטארט אפים ומרכזי חדשנות ישראליים להשתלב בפרסום החודשי של הנספחות, המופץ מדי חודש לכ-150 בתי ההשקעות, קרנות הון סיכון, בנקאי השקעות, קרנות משפחתיות ו-”Angels“ - להם עניין בחברות סטארט אפ ישראליות והשקעות אטרקטיביות בכחול-לבן.

 

נח שני, הציר הכלכלי בשגרירות ישראל בלונדון: "מסבב הפגישות  המוצלח שערכנו עולה כי למרבית בתי ההשקעות יש נכונות לבחון מקרוב צרכי השקעה של חברות ישראליות ובמידת האפשר להעניק בנוסף למימון גם קשרים עסקיים וסיוע אסטרטגי אחר".

 

ממינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה המנהל את מערך הנציגים המסחריים בחו"ל, נמסר: במדד המרכזים הפיננסיים העולמיים שפורסם במרץ 2014 דורגה לונדון במקום השני, בפער קטן מניו יורק. בתחום ההון סיכון, לונדון היא המרכז הגדול באירופה, זאת לאור העובדה שקרנות הון סיכון מקומיות גייסו בעשור האחרון 9.5 מיליארד אירו, כ 70% יותר מפריז, שהיא העיר השנייה בדירוג.

 

היקף הסחר הבילטרלי (לא כולל יהלומים) של ישראל ובריטניה הסתכם בשנת 2013 בכ-5.46 מיליארד דולר, עלייה של 5.7% לעומת 2012. היצוא מישראל לבריטניה הסתכם בשנת 2013 ב–3.425 מיליארד דולר, כאשר תחומי הייצוא העיקריים הינם מוצרי תעשיות כימיות, מכונות ומכשירים מכאניים וחשמליים, פלסטיק וגומי, ומוצרי צמחים. בשליש הראשון של 2014 גדל היצוא הישראלי לבריטניה ב-4%.

 

היבוא מבריטניה לישראל הסתכם ב–2.035 מיליארד דולר, כאשר תחומי הייבוא העיקריים הם מכונות וציוד חשמל, כלי רכב, מוצרי מזון ומוצרי תעשיות כימיות. המגמה האמורה נמשכת גם ב-2014.