משרד הכלכלה: נבחרו נספחות ונספחים כלכליים חדשים

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה סיים את הליך הבחירה בשבעת הנספחות והנספחים הכלכליים החדשים, אשר יוצבו במהלך חודש אוגוסט בבירות כלכליות מרכזיות


12:31 ,22.04.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר הליך מכרזי נבחרו 7 נספחות ונספחים כלכליים, אשר יוצבו בזירות הכלכליות בעולם במהלך החודשים הקרובים.

 

בצל משבר הקורונה, מערך הנספחים הכלכליים של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה, ממשיך לסייע לתעשייה הישראלית, וזאת על אף ביטולן של תערוכות ואירועים רבים ברחבי העולם. המינהל עבר לפעילות מוגברת באמצעות וובינרים מקצועיים, המהווים פלטפורמה למפגש וירטואלי עסקי בין חברות ישראליות וחברות זרות. כך, למשל, נערך וובינר בתחום פתרונות רפואה לקורונה בהובלת נספחות ניו יורק, ובשיתוף עם בי״ח שיבא, רשת בתי האבות מקבוצת ״עמל ומעבר״ ומכון הייצוא, בו הציגו 5 חברות ישראליות בפני מאות בכירים מעולם הרפואה ממעל 20 מדינות. השבוע יתקיימו וובינרים נוספים בתחום הסייבר.

 

הנספחים הכלכליים מעבירים דיווחים שוטפים על מצב הסחר מכל העולם, המאפשרים לקבל תמונת מצב מהשטח על ההתמודדות עם מצב הקורונה.

 

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה אמון על גיבוש והובלת מדיניות סחר החוץ של מדינת ישראל שמטרתו העיקרית הנה להגביר את כושר התחרותיות של התעשייה הישראלית, למען הגדלה וגיוון הייצוא הישראלי, ולמשיכת השקעות זרות. זאת, בין היתר, על ידי הפעלת מערך של 50 משרדים במרכזים הכלכליים החשובים בעולם, בראשם עומדים הנספחים הכלכליים. מערך זה פועל לפיתוח שותפויות אסטרטגיות בין ישראל למדינות היעד, מקדם יחסים מסחריים בין חברות ישראליות לחברות בשוק היעד וכן פועל מול גורמים שונים בזירה הציבורית והממשלתית.

 

הנספחות והנספחים הכלכליים של משרד הכלכלה והתעשייה מאותרים בתהליך מיון קפדני וארוך מבין אלפי מועמדים, שבסופו משתתפים בקורס צוערים ייעודי במשך שלושה חודשים. בוגרי הקורס מבצעים תפקידים שונים במשרד לתקופת הכשרה של כשלוש שנים. עם סיומה יוצאים הצוערים לשליחותם כנספחים כלכליים לתקופה של ארבע שנים במדינת היעד.

 

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה: ״מדינת ישראל ממשיכה לקדם את ייצוא הסחורות והשירותים של התעשייה הישראלית בבירות הכלכליות בעולם, שמהווה מרכיב מרכזי ביכולת הצמיחה של הכלכלה ובהתמודדות עם משבר הקורונה העולמי. אני סמוך ובטוח כי הנספחים הכלכליים החדשים ימשיכו במאמץ הלאומי לפתיחת כל דלת בעולם לייצוא הישראלי בסחורות ובשירותים ויקדמו את הטכנולוגיה והחדשנות הישראלית״.

 

רשימת הנספחות והנספחים הכלכליים החדשים:

 

גב׳ ענת כץ - ניו יורק, ארה״ב. שירתה כנספחת כלכלית בוושינגטון ובסינגפור. בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית.

 

מר יוסי אקרמן - OECD, צרפת. שירת כנספח כלכלי בשוויץ ובשבדיה. בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית ותואר שני במנהל עסקים  מאוניברסיטת Harriet Watt בסקוטלנד.

 

גב׳ אסתר אליאס - ברלין, גרמניה. בעלת תואר ראשון במשפטים מהמכללה למינהל ותואר שני בדיפלומטיה מהאוניברסיטה העברית.

 

מר יואב חיימי - הונג קונג. בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית.

 

מר גל סף - האנוי, וייטנאם. בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים, שניהם מהאוניברסיטה העברית.

 

גב׳ נטאשה זנגין – ניו דלהי, הודו. בעלת תואר ראשון בחשבונאות ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית.

 

מר ליאור יפה – מקסיקו סיטי, מקסיקו. בעל תואר ראשון במשפטים ומדע המדינה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדע המדינה מהאוניברסיטה העברית.

 

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה: ״מינהל סחר חוץ מפעיל רשת מקצועית של 50 משרדים ברחבי העולם, המקדמים את פעילות החברות הישראליות ופותחים בעבורן את השערים לעשיית עסקים במדינות השונות. המטרה המרכזית העומדת לעיני כל הנספחים הכלכליים, היא להגדיל את היצוא ולמשוך השקעות זרות. אני קורא לחברות הישראליות לפנות לנספחים הכלכליים של משרד הכלכלה והתעשייה. אני שמח על הבחירה בנספחים הכלכליים החדשים ומברך אותם על המינוי לתפקיד חשוב זה״.