מש׳ הכלכלה: נחתם הסכם שת״פ תעשייתי עם תאגיד בינלאומי מתעשיית הרכב העולמית

תאגיד הרכב הבינלאומי Adler Pelzer חתם על הסכם שת״פ עם רשות החדשנות ומחפש אחר סטארטאפ ישראלי העוסק בפיתוח טכנולוגי בתחום הרכב. אלי כהן: ״עוד הוכחה לכך שבעולם הרכב חדשנות טכנולוגית מדינת ישראל היא שחקן מפתח״


12:55 ,08.11.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה ויו״ר רשות החדשנות ד״ר עמי אפלבום ונשיא קבוצת Adler Pelzer פאולו סקודיירי חתמו על הסכם לשיתוף פעולה תעשייתי בין חברות טכנולוגיה ישראליות וקבוצת Adler Pelzer תאגיד איטלקי בינלאומי המתמחה בהנדסה וייצור של חלקים אקוסטיים ותרמיים לתעשיית הרכב העולמית. התאגיד מייצר חלקים עבור יצרני הרכב המובילים בהם צ׳מפיון מוטורס, מרצדס, פיג׳ו-סיטרואן ורבים נוספים. 

 

במסגרת ההסכם רשות החדשנות תספק לתאגיד תמיכה בזיהוי פיתוחים טכנולוגיים בתחומי הפעילות שלו ובמידה והתאגיד מעוניין בפיתוח, רשות החדשנות תממן את חברות הסטארט-אפ הישראליות והתאגיד יתמוך במרכזי הפיתוח של הסטארט-אפ בפעילות הגלובלית והשיווקית שלו.

 

ההסכם שנחתם עם רשות החדשנות הינו במסגרת השת״פ עם תאגידים רב-לאומיים של רשות החדשנות, הפועל מ-2005. בין התאגידים שכבר חתמו על הסכם שת״פ עם רשות החדשנות ניתן למנות חברות כגון: אינטל, אאודי, אבוט, יוניליוור, HP, IBM, פנסוניק, פיליפס, נילסן, FUJISTU חברת רנו ועוד רבים נוספים. Adler Pelzer הינה החברה האיטלקית הפרטית הראשונה המצטרפת לשותפים התאגידיים של רשות החדשנות.

 

״שיתוף פעולה בין תאגיד בינלאומי כמו Adler Pelzer לחברות ישראליות יביא לפיתוח טכנולוגיות וחידושים בתחומים רבים, ביניהם גם בתחום האנרגיה המתחדשת שהינו בעל חשיבות רבה בעולם כולו. קבוצת Adler Pelzer רואה בחדשנות המדעית והטכנולוגית בישראל דבר שיש ללמוד ממנו. שיתוף הפעולה הזה יתרום רבות לישראל ולמו״פ של חברות ישראליות״, ציין יו״ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה, ד״ר עמי אפלבום: ״החדשנות בישראל לא באה לידי ביטוי רק בתחומי טכנולוגיות המידע והתקשורת, וההסכם הזה הוא ביטוי לכך שישראל נמצאת בקדמת החדשנות בתחומים רבים ואטרקטיביים המושכים אל ישראל תשומת לב עולמית״.

 

נשיא קבוצת Adler Pelzer פאולו סקודיירי הוסיף: ״אני מתרגש מההסכם שנחתם היום עם רשות החדשנות. הוא מבטא  במדויק את ה-DNA של קבוצת אדלר שנוסדה בשנת 1957 וחרטה על דגלה את ערכי החדשנות. היום, בסימן הפיתוח והחדשנות הטכנולוגית, אנחנו נותנים ביטוי רב לערכים של קדמה מדעית וטכנולוגית שהצטברו עם השנים בזכות עבודתם של אנשים רבים. אלו הם האנשים, האנושות והיחסים שבין בני האדם שאפשרו את שיתוף הפעולה החשוב עם רשות החדשנות שיתבטא בישראל במתחם אדלר״.

 

מסלול השת״פ עם תאגידים רב-לאומיים ברשות החדשנות מציע מסגרת ייחודית לשיתוף פעולה טכנולוגי בין חברות חדשנות ישראליות לתאגידים רב-לאומיים. על פי ההסכם, רשות החדשנות מסייעת לחברה רב-לאומית באיתור טכנולוגיות ישראליות העונות לצורכי התאגיד ומעניקה תמיכה כספית למימון הנדרש להשלמת המחקר והפיתוח. התאגיד הרב לאומי תומך בפרויקט המשותף בסיוע שווה ערך למענק הרשות - בין אם בהשקעה כספית, בין אם באמצעות השאלת כוח אדם, ציוד פיתוח, יעוץ טכנולוגי ורגולטורי, או בהכוונה שיווקית. כך, עוזר התאגיד לחברה הישראלית לצמוח ופותח בפניה אפשרויות שיווק בחו״ל.

 

קבוצת Adler Pelzer היא חברת הבת העיקרית של קבוצת אדלר, חברת אחזקות בראשותו של פאולו סקודיירי, מובילה בינלאומית בתכנון, פיתוח, הנדסה וייצור של רכיבים ומערכות לתעשיית התחבורה. קבוצה זו מדורגת במקום הראשון באיטליה והשני בעולם בייצור מערכות אקוסטיות ותרמיות לכלי רכב, חלל ומערכות רכבות. החברה עושה שימוש בפולימרים וסיבים חדשניים, תוך שימת דגש על שימוש חוזר בחומרי גלם. חזון הקבוצה הוא לפעול באופן מתמשך לפריצת גבולות הטכנולוגיה עם השקעות ממוקדות בחברות סטארט-אפ.  לחברה כ-12 אלף עובדים ב-65 מרכזי ייצור ו-12 מרכזי פיתוח בעולם, ומכירותיה ב-2017 הגיעו ליותר מ-1.5 מיליארד יורו. בין השנים 2013-2016 השקיעה החברה 4% מסך הצמיחה שלה במרכזי פיתוח, כ-52 מיליון יורו.

 

מחברת Adler Pelzer נמסר כי ״כחברות גדולות אחרות בתחום הרכב גילינו את שוק הטכנולוגיה הישראלי ואת הפיתוחים החדשניים הרבים שהחברות הישראליות מציעות בתחום, ועל רקע זה, היא מבקשת לחבור לחברות אלה לשיתופי פעולה טכנולוגיים. במטרה לחזק את ההסכם, הקבוצה הקימה, בשיתוף פעולה עם חברת Inlight מתחם פעילות בישראל שמטרתו לזהות חברות וטכנולוגיות חדשניות המתאימות לפעילות העסקית של הקבוצה. מתחם זה, ששמו Adler Inlight Technology Observatory,  יציג את האינטגרציה בין החידושים הטכנולוגיים הישראליים, הבינלאומיים והאיטלקיים כאחד, בניהולה של מייסדת Inlight רוברטה ענתי. מיקוד הפעילות של המתחם הוא במציאת שיתופי פעולה אסטרטגיים או השקעות אסטרטגיות בהם שני הצדדים מביאים ערך משלהם למיזם המשותף בתחומים כגון תחבורה חכמה ואנרגיה מתחדשת״.