רשות המסים: פיצוי לעסקים בענפי האירועים והמסעדות ביישובי ספר

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום פה אחד את התיקון לתקנות הפיצויים. העסקים יפוצו בגין ביטול אירועים עקב הנחיות פיקוד העורף וקלקול חומרי גלם. בגין נזקים אחרים, תידרש הפסקת פעילות של 24 שעות ולא של שבוע ימים


11:29 ,20.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכספים של הכנסת, אישרה היום פה אחד את התיקון לתקנות הפיצויים, שהעבירו לוועדה שר האוצר משה כחלון ורשות המסים. התיקון כולל מתווה פיצויים לעסקים בענפי האירועים והמסעדות ביישובי ספר והנותן מענה קבוע למאפיינים הייחודיים של ענפים אלו. ההסכמות שהובילו לאישור התקנות הושגו לאחר דיונים שנערכו בין הרשות לוועדה בהובלת מנהל רשות המסים, ערן יעקב ויו״ר ועדת הכספים של הכנסת, ח״כ משה גפני. בהתאם לתיקון לתקנות שאושר ותחולתו מיום 1.5.2018, עסקים אלו ביישובי ספר יהיו זכאים לפיצויים בגין ביטול אירועים עקב הנחיות פיקוד העורף וקלקול חומרי גלם. הם יוכלו לדרוש פיצויים בגין נזקים אחרים שנגרמו להם בשל הפסקת פעילות של 24 שעות.  

 

עד כה, עסקים אלו יכלו לדרוש פיצויים בגין נזק עקיף שנגרם להם עקב הפסקת פעילות מלאה של למעלה משבוע ימים. אולם, לנוכח המציאות הביטחונית של אירועי הסלמה קצרים ובתדירות גבוהה, עלה צורך לתקן את התקנות לגביהם. זאת, בשל היותם חשופים לביטולים של אירועים ולהפחתה משמעותית בפעילותם בעת הסלמה ביטחונית וכן בשל הקושי להתאושש כלכלית לנוכח ויתור על צריכתם. נבהיר, כי התיקון הוא של התקנות הקיימות ולא מדובר בהוראת שעה.

 

פיצויים לאולמות שמחות, גני אירועים ומוסדות תרבות ופנאי ביישובי ספר, יינתנו בגין נזק ממשי שנגרם בשל ביטול של אירוע או פעילות אצלם, בשל הגבלות של פיקוד העורף וכן בגין נזק ממשי שנגרם להם עקב הפסקת פעילות של למעלה מ-24 שעות.

 

פיצויים לבתי אוכל ביישובי ספר יינתנו לאחר הפסקת פעילות של 24 שעות ולגבי חומרי גלם שהתקלקלו בעקבות המצב הביטחוני לא תידרש הפסקת פעילות.

 

לאור פניות, קרן הפיצויים מבהירה כי עובדים המתגוררים באזור הדרום 0-40 ק״מ מרצועת עזה, שנעדרו באירוע ההסלמה האחרון ממקום עבודתם באזור זה, בשל הנחיות פיקוד העורף על סגירת מקום העבודה, זכאים לשכר עבור ימי עבודה אלו והמעסיקים רשאים לדרוש פיצויים מהקרן בגין השכר לעובדים.