שמונה פרויקטים ישראלי-סיניים לדיון מימון

המדען הראשי במשרד הכלכלה אבי חסון יוצא לביקור בפרובינציית ג’יאנגסו, שכבר חתמה על הסכם תמיכה בחברות ישראליות בפארק הייטק; יבקר גם בענקית האינטרנט עלי באבא


10:00 ,16.04.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בימים אלו מסכם מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח (מתימו”פ), המיישם את תוכניות המדען הראשי לשיתוף פעולה בינלאומי במו”פ תעשייתי, את הקול הקורא ה-10 במסגרת תוכנית ישראל-ג'יאנגסו (סין) למו"פ תעשייתי. מדובר בתוכנית שנחתמה ב-2008 במטרה לתמוך במיזמים משותפים של חברות מישראל ומפרובינציית ג’יאנגסו לפיתוח מוצרים ושירותים מבוססי חדשנות טכנולוגית.

 

במסגרת ביקור בוועד מימון משותפת עם פרובינציית ג'יאנגסו ישתתף המדען הראשי במשרד הכלכלה אבי חסון בוועדת מימון משותפת עם ראשי הפרובינציה, בה ידונו שמונה פרויקטים משותפים לחברות סיניות וישראליות ויתקבלו החלטות מימון.

 

כי תוכנית ישראל-ג'יאנגסו היא הוותיקה והמניבה ביותר מבין תוכניות ישראל-סין עד כה. פרובינציית ג'יאנגסו נחשבת למנוע הצמיחה של סין ולשחקן מרכזי בפיתוח תעשיית ההייטק בסין. העיר צ'אנגז'ו שבפרובינצייה נמצאת כ-180 ק"מ משנגחאי, מונה כ-5 מיליון תושבים, והתמ"ג שלה עמד על  44.6 מיליארד דולר ב-2010. העיר נחשבת לאחת הערים האטרקטיביות עבור חברות זרות בסין, כתוצאה מכך שהממשל המקומי המעודד השקעות זרות.

 

במטרה לחזק ולהעצים את שיתופי הפעולה עם חברות ישראליות לסיניות, ובמטרה להעניק לחברות הישראליות מנגנוני תמיכה ואפשרות לליווי ארוך טווח לפרויקטים בשת"פ ישראלי-סיני, חתמו ב-2014 משרד הכלכלה הישראלי, משרד המדע והטכנולוגיה הסיני (MOST) וממשלת פרובינציית ג'יאנגסו על הסכם שמטרתו לתמוך בפעילות של חברות ישראליות בפארק המדע הסיני שהוקם באזור הכלכלי Wujin  שבצ'אנגז'ו: China - Israel Changzhou Innovation Park.

 

הפארק יאפשר לחברות ישראליות הפחתה בהשקעה הנדרשת להן במהלך החדירה לשוק הסיני באמצעות תמריצים ומענקים יחודיים, סיוע בהגנה על קניין רוחני, וכן שירותים שונים הניתנים כגון משרדים, משאבי אנוש, אישורים והיתרים, ניהול לוגיסטי ועוד שיסייעו בקיצור זמן הכניסה לשוק.  

 

הסכם נוסף עליו חתמה ישראל במאי 2014 הוא עם פרובינציית  ז'ה ג'יאנג, שהפכה בשנים האחרונות לאחת הפרובינציות העשירות בסין כתוצאה ממודל פיתוח שמכונה "מודל ז'ה ג'יאנג", שמתעדף ומקדם יזמות, עסקים קטנים והשקעה בתשתיות.

 

רוח היזמות והחדשנות בפרובינציה הביא אותה למעמד של מרכז הייטק והשקעות פרטיות, אשר הפכו את הפרובינציה למוקד מוביל לשיתופי פעולה בינלאומיים בין חברות ישראליות לסיניות.

 

במהלך הביקור בפרובינצייה תיערך פגישה עם המושל ועם בכירים במחלקת המדע והטכנולוגיה, על מנת להדק את שיתופי הפעולה בין ישראל לפרובינציה, לקראת השקתה של תכנית דו-לאומית חדשה לתמיכה במו"פ תעשייתי ישראל-ז'ה ג'יאנג.

 

במהלך הביקור של המדען הראשי ייערך ביקור בחברת עלי באבא, ענקית האינטרנט הסינית, אשר הכריזה בתחילת השנה על השקעה ראשונה בישראל בחברת הסטארטפ Visualead. לאחרונה אף החליטה עלי באבא על השקעה אסטרטגית בקרן ההון סיכון JVP . מטרת הפגישה היא לעודד את חברת הענק לפתוח מרכז פיתוח בישראל, וכמובן להנגיש עבורה את האפשרות לסיוע במציאת טכנולוגיות ישראליות למטרות השקעה.