שר הכלכלה ויו״ר ההסתדרות נפגשו כדי לדון על דרכים לצמצום האבטלה

השניים סיכמו על הקמת שולחן עגול בהשתתפות מובילי המשק, תוך קידום משותף של סוגיית החל״ת הגמיש. יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: ״נפעל כדי להביא פתרון הולם שמעניק רשת ביטחון לעובדים ומחזק את הכלכלה הישראלית״


10:26 ,04.08.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ, ויו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, נפגשו אתמול (ב׳) ובחנו דרכי התמודדות לצמצום האבטלה בישראל. בפגישה סוכם על הקמת שולחן עגול שבו ייקחו חלק נציגי העובדים בהסתדרות, נציגי המעסיקים, התאחדות התעשיינים, נציגי העצמאים יחד עם נציגי משרד האוצר, הכלכלה והתעשייה, והעבודה והרווחה.

 

כמו כן, סוכם כי המשימה המרכזית היא להחיל את מתווה המודל הגרמני שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה בשיתוף עם גורמי המשק ומאפשר חל״ת גמיש, שבו המעסיק יוכל להעסיק את העובד בחלקיות משרה על פי הביקוש והצורך, והמדינה תשלים את שכר העובד באופן יחסי דרך המעסיק.

 

יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, אמר כי ״מדיניות החל״ת הגמיש היא צעד משמעותי שיעילותו בצמצום שיעור האבטלה הוכחה כבר במדינות רבות. יש מעסיקים שמעוניינים להחזיר את העובדים לעבודה ולנו יש פתרון שכל הצדדים מרוויחים ממנו. הזמן משחק כאן תפקיד חשוב ויישום המודל הגרמני בשלב מוקדם ככל האפשר, יוכל לתת למשק את הדחיפה שדרושה לשיקומו. יחד עם שר הכלכלה והתעשייה שמחויב לנושא, וגורמים נוספים במשק, נפעל כדי להביא פתרון הולם שמעניק רשת ביטחון לעובדים ומחזק את הכלכלה הישראלית״.

 

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: ״יו״ר ההסתדרות ואני מחויבים לאתגר המרכזי של המשק הישראלי שהוא צמצום האבטלה והחזרת הציבור לתעסוקה מלאה ככל האפשר. יחד עם כל הגורמים במשק אנו בטוחים כי הגיע הזמן להחיל את המודל הגרמני לצד הרחבת הכלים והתקציבים לעידוד ותמרוץ תעסוקה ופיתוח מקומות עבודה״.