משלחות בכירים מרומניה ומרוסיה מגיעות לתערוכת סקיוריטי ישראל 2006

6 חברות אבטחה גדולות מרומניה ובכירים מתחום הרכש של השב"כ הרוסי יבקרו בתערוכה וייפגשו עם חברות ישראליות בתחום. במדינות אלה עולה המודעות למניעת הטרור, אבטחת מתקנים ואישים


00:00 ,27.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

6 חברות אבטחה גדולות מרומניה ובכירים מתחום הרכש של השב"כ הרוסי יבקרו בתערוכה וייפגשו עם חברות ישראליות בתחום. במדינות אלה עולה המודעות למניעת הטרור, אבטחת מתקנים ואישים
 
משלחת של שש חברות מהגדולות ברומניה מתחום האבטחה, וכן בכיר ממשטרת רומניה יגיעו השבוע לישראל לביקור בתערוכת סקיוריטי 2006, ולסדרת פגישות עם חברות ישראליות, כך נמסר מהמינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת.
 
בראש במשלחת יעמוד מנהל הרכש של משטרת רומניה, מר יון פליגרד, אשר ייפגש גם עם עמיתו במשטרת ישראל וחברות ישראליות בתחום האבטחה, וישתתף בתרגיל בסדנא ללוחמה בטרור.
 
כמו כן מגיעה לארץ משלחת של בכירים בתחום הרכש של FSB (השב"כ הרוסי) ושל משרד הפנים הרוסי (האמון גם על המשטרה) לביקור בתערוכת סקיוריטי 2006 ולסדרת פגישות עם החברות הישראליות.
 
חזי פוליאק, הנציג המסחרי של משרד התמ"ת ברוסיה, אשר יזם את הביקור, מציין כי לאור אירועי טרור שהתרחשו ברוסיה בשנים האחרונות עולה המודעות למניעת הטרור ואבטחת מתקנים ואישים הן ברמה הלאומית והן ברמת חברות פרטיות. לאור זאת, מושקעים ברוסיה תקציבים גדולים בתחום ביטחון המולדת, דבר שיוצר הזדמנויות רבות לחברות הישראליות. הביקור יהווה הזדמנות טובה להציג לאורחים את היכולות הטכנולוגיות של החברות הישראליות בתחום אבטחה, ביטחון פנים ומניעת הטרור.
 
ארנון ארבל, הנספח המסחרי ברומניה, מציין שעם התקרבות מועד קבלת רומניה כחברה באיחוד האירופי (צפויה להתקבל בתחילת 2007), וכן כתוצאה מכניסת חברות בינלאומיות רבות לשוק הרומני בשנים האחרונות, עולה המודעות למניעת טרור ברמה הלאומית ואבטחת מתקנים ואישים. הביקור יהווה הזדמנות טובה להציג לאורחים את היכולות של ישראל בתחום האבטחה ומניעת טרור.
 
יש לציין כי רומניה מהווה מדינת יעד אטרקטיבית לחברות ישראליות בתחומים שונים, כגון שירותי לוויין וטלוויזיה, ביצוע פרויקטים גדולים בתחום הבנייה והתשתיות, שת"פ בתחום התקשורת ועוד. הסחר בין ישראל ורומניה נמצא בעלייה חדה בשנים האחרונות, בממוצע מעל 25% צמיחה בכל שנה, והינו מעל 400 מיליון דולר בשנה.
 
מדסק מרכז ומזרח אירופה במינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי היקף הסחר בין ישראל לרומניה ברבעון הראשון של 2006 הגיע לרמה של כ-72 מיליון דולר המהווים גידול של 22% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היצוא הישראלי לרומניה בתקופה זו עמד על כ-43 מיליון דולר המהווים עלייה 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היבוא הרומני לישראל בתקופה זו עמד על כ-28 מיליון דולר המהווים עלייה של 31% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הענפים העיקריים ביצוא הישראלי לרומניה הם מוצרי תקשורת ואלקטרוניקה, מוצרי תעשיות כימיות, יהלומים, מתכות ומוצרי פלסטיק. הענפים העיקריים ביבוא הרומני לישראל הם מתכות, מכונות וציוד חשמלי, יהלומים ומוצרי תעשיות כימיות.
 
מדסק מרכז ומזרח אירופה במינהל לסחר חוץ במשרד התמ"ת נמסר כי היקף הסחר השנתי בין ישראל לרוסיה הגיע בשנת 2005 לרמה של 1.42 מיליארד דולר. ברבעון הראשון של 2006 הגיע היקף הסחר בין ישראל לרוסיה לרמה של כ-417 מיליון דולר המהווה זינוק של 91%. מתוך זה יצוא הישראלי לרוסיה עמד על כ-111 מיליון דולר המהווה עלייה של 59% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והיבוא הרוסי לישראל עמד על כ-306 מיליון דולר שעלה ב-105% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הענפים העיקריים ביצוא הישראלי לרוסיה הם מוצרי תקשורת ואלקטרוניקה, מוצרי פלסטיק, יהלומים, מוצרי צמחים ותעשיות כימיות. הענפים העיקריים ביבוא הרוסי לישראל הם יהלומים, מתכות, תעשיות כימיות ומוצרי צמחים.