משרד התחבורה: יבוא רכב אישי בתקינה אמריקאית – רק ממדינות נפט"א

החל מ -16 באפריל 2008 יאשר משרד התחבורה בקשות לייבוא אישי של רכב בתקינה אמריקאית רק אם יוצר בארה"ב, קנדה או מקסיקו


00:00 ,16.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מ -16 באפריל 2008 יאשר משרד התחבורה בקשות לייבוא אישי של רכב בתקינה אמריקאית רק אם יוצר בארה"ב, קנדה או מקסיקו
 
החל מ-15 באפריל 2008 לא יתאפשר לייבא ביבוא אישי כלי רכב בתקינה אמריקאית אלא אם הרכב יוצר באחת ממדינות נפט"א (ארצות הברית, קנדה ומקסיקו).
 
משרד התחבורה יאשר בקשות לרשיונות לייבוא אישי של רכב בתקינה אמריקאית שלא יוצר במדינות נפט"א  עד ל-15 באפריל ובתנאי שלדגם הרכב ניתן בעבר אישור שירות מאת היבואן הרשמי בארץ ומגיש הבקשה יוכיח כי הרכב נרכש על ידו לפני ה-15 באפריל 2008.
 
יצוין כי תוקף רשיונות הייבוא שמשרד התחבורה ינפיק עד ל-15 באפריל יהיה לחודש ימים בלבד. כמו כן, כלי הרכב יהיה בשימושו העצמי של המייבא האישי למשך שנתיים לפחות.
 
החל מ -16 באפריל 2008 יאשר משרד התחבורה בקשות לייבוא אישי של רכב בתקינה אמריקאית רק אם יוצר באחת ממדינות נפט"א והיא עונה על הדרישות והנוהלים של משרד התחבורה.
 
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן ציין כי ההחלטה לאסור לייבא לארץ בייבוא אישי כלי רכב בעלי תקינה אמריקאית שאינם מיוצרים בארה"ב, קנדה או מקסיקו היא חלק מרפורמה בענף יבוא הרכב שמנהיג משרדו.
 
"הגיע הזמן לשחרר את הציבור ממלתעות ה"מעאכרים" וליצור שוק חופשי יותר. לא נאפשר מצב של 'כאילו' יבוא אישי אבל בפועל מדובר ביבוא מסחרי הנעשה באמצעות מתווכים שאין להם כל מחויבים לקונים" אמר סיטרמן.
 
מנכ"ל משרד התחבורה הוסיף כי בכוונת משרדו לבטל בתוך תקופה קצרה את הצורך ב"אישור שרות" של היבואן הרשמי בארץ דבר שמנע יבוא חופשי לארץ של כלי רכב מתוצרים שונים.