סקר איגוד לשכות המסחר: עליית החמאס לא תשפיע על כלכלת ישראל

74% מאנשי העסקים הבכירים צופים כי עליית החמאס לא תשפיע על כלכלת ישראל. 95% ענו כי אין להעביר את כספי הסיוע השנתי ממדינות העולם לרשות


00:00 ,01.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

74% מאנשי העסקים הבכירים צופים כי עליית החמאס לא תשפיע על כלכלת ישראל. 95% ענו כי אין להעביר את כספי הסיוע השנתי ממדינות העולם לרשות

74% מחברי מועצת איגוד לשכות המסחר צופים כי עליית החמאס לא תשפיע על כלכלת ישראל, כל עוד לא תהיה הסלמה באלימות. 15% מעריכים כי עליית החמאס תפגע בטווח הארוך במשקיעים הזרים ובכניסת תיירים לארץ ו- 11% מהנשאלים מעריכים כי כלכלת ישראל יציבה ללא קשר להתנהלות החמאס.
 
כך עולה ממשאל שערך איגוד לשכות המסחר בקרב מועצת האיגוד הכוללת כ-85 אנשי עסקים, חברי נשיאות ויושבי ראש ענפיים. במשאל השתתפו אנשי עסקים מתחומי החשמל והאלקטרוניקה, הלבשה, מזון ומשקאות, רכב, פרסום, כוח אדם, טקסטיל, הייטק, פלסטיק ונייר, תרופות, שוק הון והשקעות פיננסיות, ציוד רפואי.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר כי אסור להפריז בהשפעת הניצחון של החמאס על כלכלת ישראל. לין הדגיש כי ההתנהלות הפנימית והמדיניות הכלכלית של ישראל הן שיקבעו את המשך הצמיחה במשק, ולא ניצחון החמאס בבחירות לרשות הפלסטינאית.
 
ממשאל מועצת האיגוד עולה עוד כי כ-95% מהנשאלים ענו שאין להעביר את כספי הסיוע השנתי ממדינות העולם לרשות, כספים הנאמדים בלמעלה ממיליארד דולר. 53% מהנשאלים ציינו כי אין להעביר את המס החודשי המגיע מישראל לרשות, שנאמד בכ-200 מיליון דולר, אלא יש להתנותו בהתחייבות החמאס לנטוש את דרך הטרור ולהכיר בזכות קיומה של ישראל.