קול קורא לשת"פ במו"פ תעשייתי ישראל – ברזיל

יאפשר לחברות ישראליות וברזילאיות להגיש פרויקטים משותפים במו"פ, ובכפוף לאישור הגופים הממשלתיים משני הצדדים, לזכות במימון חלקי או מלא של הפרויקט


00:00 ,26.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

יאפשר לחברות ישראליות וברזילאיות להגיש פרויקטים משותפים במו"פ, ובכפוף לאישור הגופים הממשלתיים משני הצדדים, לזכות במימון חלקי או מלא של הפרויקט
 
משלחת של 13 חברות ישראליות בתחום הציוד הרפואי יצאה אתמול לברזיל להשתתף בתערוכת "הוספיטלר" – תערוכת הציוד הרפואי הגדולה באמריקה הלטינית. באירוע מקביל אשר תקיים הנספחות הכלכלית של ישראל בסאו-פאולו, יחד עם מכון הייצוא ומתימו"פ (מרכז התעשייה הישראלית למחקר ופיתוח), יפורסם הקול הקורא הראשון לשת"פ במו"פ תעשייתי בין חברות ברזילאיות וישראליות בתמיכת המדען הראשי ומשרד התמ"ס הברזילאי.
 
הקול הקורא הראשון, שיפורסם היום, יאפשר לחברות ישראליות וברזילאיות בכל סקטור תעשייתי, להגיש פרויקטים משותפים במו"פ, ובכפוף לאישור הגופים הממשלתיים משני הצדדים, לזכות במימון חלקי או מלא של הפרויקט.
 
אירוע ההשקה, אשר תערוך הנספחות בסאו פאולו בהשתתפות נציג מתימו"פ ונציגי הממשל הברזילאי, ישים דגש על חברות בתחום הציוד הרפואי, ונערך בסמוך לפתיחתה של תערוכת "הוספיטלר". צפויות להשתתף בו כ-50 חברות ברזילאיות בתחום, כמו גם נציגי אקדמיה, בתי חולים, חממות טכנולוגיות ועוד. מן הצד הישראלי ישתתפו כ-13 חברות ציוד רפואי, אשר יגיעו לברזיל להשתתף בתערוכה.
 
רועי ניר, הנספח הכלכלי בסאו-פאולו ציין כי "הגעתן של חברות הציוד הרפואי לתערוכה, במקביל להשקת הקול הקורא הראשון לשת"פ במו"פ, הינם הזדמנות ראשונה במעלה לסינרגיה בין חברות ישראליות וברזילאיות החל משלב פיתוח המוצר ועד לשיווקו, תוך שאנחנו מביאים בחשבון את החדשנות והמעוף המאפיינים את התעשייה הישראלית, ומשלבים אותם עם שוק עצום של מעמד בינוני הולך וגדל, ותכניות השקעה ממשלתיות מסיביות, היוצרים יחד ביקוש רחב לשירותי רפואה מודרניים וטכנולוגיות מתקדמות".
 
הסחר עם ברזיל הסתכם בשנת 2009 בכ-933 מיליון דולר, המהווים ירידה של כ-39% לעומת שנת 2008. לישראל עודף במאזן המסחרי מול ברזיל, וסך הייצוא בשנת 2009 הסתכם בכ-662 מיליון דולר. נתון זה משקף ירידה של כ-43% לעומת שנת 2008. ענפי הייצוא העיקריים לברזיל הינם מוצרים של התעשיות הכימיות, כמו דשנים (המהווים כ-70% מהייצוא הישראלי לברזיל) ומכונות ומכשירים מכניים, כמו מכשור חקלאי (המהווים כ-16% מהייצוא הישראלי לברזיל). ענפי הייבוא העיקריים מברזיל הינם בשר (כ-27% מהייבוא מברזיל, תכשירי מזון וטבק (המהווים כ-23% מהייבוא מברזיל).