רשות המסים: נחתם הסכם שת"פ עם המכס הקרואטי

ההסכם נועד לאתר דרכים להגברת שיתוף הפעולה האופרטיבי והגברת הסחר בין המכס הישראלי והקרואטי. המכסים ישתפו פעולה בשיתוף ידע ומידע להקלת הסחר, סיוע הדדי בנושאי אכיפה למניעת הברחות ועוד


00:00 ,20.05.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסכם נועד לאתר דרכים להגברת שיתוף הפעולה האופרטיבי והגברת הסחר בין המכס הישראלי והקרואטי.  המכסים ישתפו פעולה בשיתוף ידע ומידע להקלת הסחר, סיוע הדדי בנושאי אכיפה למניעת הברחות ועוד


שר החוץ הקרואטי ועמיתו הישראלי, השר אביגדור ליברמן, חתמו ביום שני השבוע בירושלים, בין השאר, על הסכם לשיתוף פעולה ולסיוע הדדי בענייני מכס. ההסכם נועד לאתר דרכים להגברת שיתוף הפעולה האופרטיבי והגברת הסחר בין המכסים, ובמסגרתו מתחייבות ישראל וקרואטיה לשתף פעולה במגוון פעילויות לדוגמא: שיתוף ידע ומידע להקלת הסחר, סיוע הדדי בנושאי אכיפה למניעת הברחות ועוד.
 
ראש מינהל המכס, דורון ארבלי, ציין כי "חתימת הסכם זה, כמו הסכמי מכס רבים שיש לנו עם 57 מדינות וגושי מדינות, צפויה להגביר את יעילות הסחר של חברות ישראליות עם קרואטיה תוך הסרת חסמי סחר מחד ושיפור בפעילויות האכיפה של המכס ורשות המסים מאידך. לפיכך מינהל המכס הישראלי פועל נמרצות לחתום על הסכמי מכס, רבים ככול האפשר, כולל עם מדינות שהיקפי הסחר הנוכחיים עמן לא גדולים. הצפי שעוד השנה יחתמו סכמי סיוע ושיתוף פעולה נוספים".
 
בשנת 2009 עמד הסחר של קרואטיה  עם ישראל על סך של כ-40 מיליון דולר. היצוא לקרואטיה עמד על כ-25 מיליון דולר (עלייה של כ-10% משנת 2008), והיבוא עמד על כ-15 מיליון דולר (עלייה של כ-390% מאשתקד).
 
המוצרים המרכזיים המיוצאים מישראל לקרואטיה  הם כימיקלים אורגניים (כ-25%), מכונות וציוד חשמלי (כ-15%), מוצרי ברזל ופלדה (כ-15%). המוצרים המרכזיים המיובאים מקרואטיה לישראל הם מכונות ומכשירים מכניים (כ-80%).