רשות המסים: עונש מאסר נגזר על מבריח סיגריות

20 חודשי מאסר נגזרו על עובד לשעבר בשגרירות תורכיה בישראל שהורשע בהברחת סיגריות והתחמקות מתשלום מסים בסך של למעלה מ-1.5 מיליון שקל


00:00 ,02.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

20 חודשי מאסר נגזרו על עובד לשעבר בשגרירות תורכיה בישראל שהורשע בהברחת סיגריות והתחמקות מתשלום מסים בסך של למעלה מ-1.5 מיליון שקל
 
ג'ים אלעבדין מיפו, שהורשע בהברחת סיגריות והתחמקות מתשלום מסים, ירצה 20 חודשי מאסר בפועל וישלם קנס של מאה אלף שקל, כך קבע היום בית משפט השלום בחיפה, כבוד השופטת יעל פרדלסקי.
 
כתב האישום נגד אלעבדין הוגש על ידי עו"ד מרים סגל מהלשכה המשפטית מכס ומע"מ מחוז צפון בעקבות חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה, ברשות המסים בישראל. מכתב האישום עולה כי ב-20.6.06 נערך חיפוש ברכבו של הנאשם, לפני שיצא מנמל חיפה ובחיפוש נתפסו 28 קרטונים (1,400 פקטים ובכל פקט 10 חפיסות סיגריות) של סיגריות מוברחות מסוג טיים, שמקורן בחנות הדיוטי פרי שבנמל. הסיגריות המוברחות לא נשאו חבקי מס הואיל והן פטורות מתשלום מסי יבוא, בשל העובדה שהן מיועדות למכירה בדיוטי פרי.
 
עוד לפי כתב האישום, הנאשם שעבד בשגרירות תורכיה בישראל עד ל- 1.3.05 רכש את הסיגריות המוברחות מבלי לשלם את המסים בגינן, לאחר שעובדי הדיוטי פרי סברו, בשל מצג שהוצג על ידי הנאשם, שהוא נציג מדינת חוץ הזכאי לרכוש טובין ללא תשלום מסי יבוא. הנאשם השתמש בתעודת זהות בשפה התורכית, שוחח עם עובדי הדיוטי פרי באנגלית והשתמש ברכב הנושא לוחיות זהות זרות, הנחזות לרכב שגרירות.
 
כמצוין בגזר הדין, הנאשם פעל בדרך זו בשנים 2004 – 2006 ורכש מהדיוטי פרי בעשרה מועדים נוספים פקטים של סיגריות מסוגים שונים מבלי ששולם מס בגינם. הנאשם הבריח את הסיגריות שרכש לישראל וסחר בהן. סך הכל הבריח הנאשם לישראל 14,496 פקטים והשתמט מתשלום מס קנייה ומע"מ בסך 1,512,081 שקל.
 
"בתי המשפט בפסיקה עקבית ומתמשכת לאורך השנים, הדגישו את החומרה היתרה שיש לייחס למורשעים בעבירות מס וקבעו שאין להבדיל בין גוזל את כספי הפרט לבין גוזל את כספי הציבור" נכתב בגזר הדין.
 
בימ"ש השלום בחיפה גזר על הנאשם: 20 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים, שלא יעבור על עבירה לפי חוק מס קניה ו/או פקודת המכס מסוג פשע, 6 חודשי מאסר על תנאי לשלוש שנים, שלא יעבור על עבירה לפי חוק מס קניה ו/או פקודת המכס מסוג עוון, קנס בסך 100,000 ₪ או 10 חודשי מאסר תמורתו.