שר התמ"ת פתח את דיוני הוועדה הכלכלית ישראל- תורכיה

השר בן אליעזר ייפגש היום עם נשיא תורכיה ד"ר עבדול גול ויפתח את דיוני הוועדה הכלכלית המשותפת לשתי המדינות. שר התמ"ת: תורכיה הינה אחת משותפות הסחר הגדולות והחשובות של ישראל


00:00 ,24.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בן אליעזר ייפגש היום עם נשיא תורכיה ד"ר עבדול גול ויפתח את דיוני הוועדה הכלכלית המשותפת לשתי המדינות. שר התמ"ת: תורכיה הינה אחת משותפות הסחר הגדולות והחשובות של ישראל
 
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר צפוי להיפגש היום לפני הצהרים עם נשיא תורכיה ד"ר עבדול גול לפגישה מדינית ובכך ישלים השר בן אליעזר סבב של שיחות מדיניות ומקצועיות עם צמרת ההנהגה התורכית.
 
בפגישה צפוי השר בן אליעזר להעלות את נושא יחסי המדינות והחשיבות בהחזרתם למסלול התקין, ובתפקידה החשוב של תורכיה כמעצמה אזורית ומדינה מוסלמית - דמוקרטית לגישור על הפערים בין ישראל ועמי האזור.
 
כמו כן נפתחה היום באנקרה הוועדה הכלכלית המשותפת לישראל ותורכיה. את הוועדה פתחו שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר ושר ההגנה התורכי ואז'די גונול.
 
יש לציין כי הוועדה הכלכלית המשותפת מתכנסת בדרך כלל אחת לשנה או יותר על פי בקשת אחת המדינות. הוועדות הכלכליות מתכנסות לסירוגין בישראל ובתורכיה, כשהשנה מתקיימת הוועדה בתורכיה.
 
שר התמ"ת בן אליעזר אמר היום בפתח הוועדה הכלכלית כי היו לו שיחות מצוינות אתמול בתורכיה עם סגן רה"מ התורכי בילנט ארנג' ועם שר החוץ התורכי אחמט דאווטאלו.
 
השר בן אליעזר ציין בפתיחת דבריו כי "המשלחת הישראלית ואני מרגישים כאן מאז הגעתנו בבית עם קבלת פנים חמה, אני רוצה שאתם התורכים תרגישו אותו דבר ותבואו להשקיע ולבקר בישראל, ותיווכחו כי בישראל יש עם חם שיגרום לכם להרגיש בבית גם כן, וכי תורכיה הינה אחת משותפות הסחר הגדולות והחשובות של ישראל".
 
שר ההגנה התורכי ואז'די גונול אמר בפתיחת הדיונים כי היחסים הכלכליים בין תורכיה לישראל חשובים לנו ועלינו לחשוב על דרכים להמשך שיתוף פעולה.
 
הוועדה הכלכלית המעורבת היא מנגנון בילטראלי אשר תפקידה ליצור דיאלוג בין המדינות בנושא סחר על מנת לשפר את הסחר בין המדינות ולהסיר חסמי סחר לא רשמיים אשר מפרים את התחרות לטובת היצרן המקומי. חסמי סחר עשויים להיות בדיקות יוצאות דופן בכניסת סחורה למדינה, דרישות רגאלוטוריות חמורות באופן לא הגיוני או רק כלפי אחת המדינות ועוד.
 
נציין כי ביקור שר התעשיה בנימין בן אליעזר מעורר התעניינות רבה בעיתונות התורכית וכי עשרות עיתונאים הגיעו אתמול למלון בו הוא שוהה באיסטנבול על מנת לראיין אותו.