שרי התמ"ת והתקשורת נפגשו עם חברי המשלחת העסקית הישראלית

השר בן אליעזר: אנו נמצאים בעיצומו של תהליך לבדיקת ההיתכנות להסכם האס"ח בין ישראל לקוריאה


00:00 ,09.06.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

השר בן אליעזר: אנו נמצאים בעיצומו של תהליך לבדיקת ההיתכנות להסכם האס"ח בין ישראל לקוריאה
 
שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, בנימין (פואד) בן אליעזר, ושר התקשורת, משה כחלון, נפגשו עם חברי המשלחת העסקית שהצטרפו למשלחת נשיא המדינה בדרום קוריאה. עוד השתתפו במפגש מנכ"ל התמ"ת שרון קדמי, ראש המשלחת העסקית ונשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ומנכ"ל מכון הייצוא אבי חפץ.
 
שר התמ"ת בן אליעזר הודה לחברי המשלחת העסקית על הצטרפותם, "שאינה ברורה מאליה בתקופה זו של משבר כלכלי. אני סמוך ובטוח כי ביקורכם יניב שיתופי פעולה עסקיים פוריים".
 
"קוריאה היא שוק יעד ליצואנים הישראלים ומכאן החשיבות הגבוהה שאני מייחס לביקורי זה", אמר בן אליעזר. "המטרה הבסיסית בביקורי הינה פיתוח היחסים במישור האסטרטגי בין המדינות והשבחת התשתית עבור היצואנים - אם בפתיחת דלתות ואם בהסרת חסמי סחר. אני סבור כי פוטנציאל הסחר בין המדינות רחוק מלהיות ממומש ועליו להתרחב לתחומים רבים נוספים.
 
"במהלך ביקורי אקיים פגישות עם השרים המקבילים לי וראשי חברות ענק, אקדם את המגעים בין הצדדים ליצירת הסכם אזור סחר חופשי בין המדינות, אחתום על מזכר הבנות עם הרשות לעסקים קטנים ובינוניים ועוד.
 
"ביקורי  בקוריאה מסמן שנה ענפה ביותר של פעילות משרד התמ"ת בקוריאה בפרט, ובאסיה בכלל, באמצעות הנספח המסחרי ובשיתוף עם מכון היצוא - אנו נמצאים בעיצומו של תהליך לבדיקת ההיתכנות להסכם האס"ח בין ישראל לקוריאה, הוקמה קבוצת עבודה בתחום המים ישראל-קוריאה שהתכנסה לראשונה בתערוכת ווטק ותתכנס בשנית בתערוכת Water Koreaבחודש נובמבר בקוריאה, כולל ביקור של משלחת עסקית ובהמשך השנה מתוכננות משלחות ישראליות יוצאות לקוריאה בתחומי הרכב והקלינטק".
 
השר הבטיח לעמוד לרשות החברות. "אל תהססו לפנות בכל נושא למשרדנו, ולנספח הכלכלי של משרדי בדרום קוריאה שגם ארגן את הביקור, אלון שלזינגר, ואנו נשמח לסייע ולעזור לכם להעמיק את הקשרים והחדירה לשוק הקוריאני". השר גם בירך בסיום דבריו על כך ש"סוף סוף אני זוכה לראות חמישה אנשי עסקים ערבים בתוך המשלחת".