איגוד לשכות המסחר הצטרף למאבק בסכנות ההתחממות הגלובלית

נשיא איגוד לשכות המסחר נעתר לבקשת ICC העולמית וחתם על האמנה הבינלאומית למאבק עולמי בסכנות ההתחממות הגלובלית: "המגזר העסקי בישראל שותף לדאגה העולמית מפני התחממות כדור הארץ והשלכותיו"


12:43 ,27.08.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, חתם השבוע על ההצהרה המשותפת לקואליציית לשכות המסחר לנושא האקלים. לדבריו, "המגזר העסקי בישראל שותף לדאגה העולמית מפני תופעת התחממות כדור הארץ והשלכותיה על הטבע, החברה והכלכלה, בראיית טובתם של הדורות הבאים."

 

"שינויי האקלים מאיימים על אספקת המזון והמים שלנו, מובילים להרס תשתיות ומהווים אתגר משמעותי ליכולתנו לשגשג בכוכב הלכת שלנו. ההערכות המדעיות המקובלות ביותר מאשרות כי הפחתת שינויי האקלים הנגרמים על ידי בני האדם, הם דרך הפעולה הנכונה והאחראית ביותר".

 

עוד בטרם נודע על משבר שריפות הענק ביערות האמזונס בברזיל, מנהיגי לשכות מסחר הבינלאומיות יזמו את ההצהרה המשותפת לנושא האקלים, המתחייבת:

  1. לתמוך בפעולות אקלימיות באמצעות הרשתות העסקיות של לשכות המסחר, ובמדיניות שנועדה להגביל את עליית הטמפרטורה הממוצעת העולמית ל- 1.5 מעלות צלסיוס.
  2. לתמוך במטרה להשיג פליטות אפס עד שנת 2050.
  3. במסגרת המגמה הרווחת לפעול להפחתת שינויי האקלים וקיום הדרכות בנושא, במסגרת שירותי לשכות המסחר.
  4. לעבוד עם גורמים ציבוריים ופרטיים על מנת לתמוך בפתרונות אקלים יעילים, כחלק משינוי טרנספורמטיבי עבור התושבים וכדור הארץ.
  5. להפחית את אפקט החממה בתוך פעילויות הלשכות ללא דיחוי.

 

בהודעת איגוד לשכות המסחר נמסר כי האיגוד הישראלי נרתם לקחת חלק בפעילות להפחתת גזי החממה ולנקיטת אמצעי מדיניות, הסברה, תקצוב או רגולציה שיסייעו להפחתת טביעת הרגל האקולוגית ולהפחתת פליטת החממה בישראל.

 

"עיקר פליטת גזי החממה מתבצע בשל שימוש במוצרים עתירי צריכת אנרגיה לרבות כלי רכב ומוצרי חשמל לחימום, הסקה, מיזוג, קירור או תאורה. אנו דוגלים בהקפדה על עמידת המוצרים המיוצרים והמיובאים לישראל בתקינה הבינ"ל המתקדמת ביותר, וזאת גם מדיניות ממשלות ישראל בעשורים האחרונים."

 

"התקדמות התקינה במוצרים עתירי צריכת חשמל כגון מזגנים, יבוא כלי רכב התואמים לתקני הפליטה הבינ"ל המתקדמים ביותר, מיסוי דיפרנציאלי של רכב ופעילויות נוספות, כגון מעבר לשימוש בגזי מזגנים ידידותיים יותר לסביבה, כבר תרמו להפחתה ניכרת בפליטת גזי החממה בישראל ולהפחתת הפליטה של מזהמים רעילים שונים. בנוסף, סייעו להקטנת הוצאות המשק על צריכת אנרגיה ומיתון הגידול בביקוש לחשמל ולהקמת תחנות כוח חדשות בישראל (שנועדו בעיקר למתן מענה בשעות שיאי הביקוש לחשמל לצורכי מיזוג אוויר)."

 

לין הוסיף כי "צעדי המדיניות להפחתת גזי החממה וההסבה למוצרי צריכה המפחיתים את פליטת גזי החממה חיוניים בהחלט, וצריכים להיעשות באופן מושכל, הלוקח בחשבון גם שיקולים חברתיים, כלכליים ואסטרטגיים."