ברוש נגד יהב: ״מונע טיפול בתשתיות לאומיות״

נשיא התאחדות התעשיינים מביע תמיכה בהצעת החוק של שרת המשפטים הקוראת להפקיע מראשי הערים את הסמכות להחליט בנושאי תשתיות לאומיות


14:06 ,13.08.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

"הדעת לא סובלת שבמדינה מתוקנת, ראש עיר משתמש בסמכותו כדי לקחת ממשלה בשבי, ולמנוע טיפול בתשתיות לאומיות" כך הצהיר הבוקר נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, כחלק מהודעת תמיכה בהצעת החוק של שרת המשפטים, ח"כ איילת שקד, שנועדה לפתור את משבר האמוניה. בהצעת החוק, השרה שקד קוראת להפקיע מראשי הערים את הסמכות להחליט בנושאי תשתיות לאומיות.

 

ברוש המשיך ואמר כי "אני תומך בשרה שקד על המנהיגות שהפגינה בעת המשבר, וקורא לה שלא להיכנע ללחץ הצפוי לבטל את הצעת החוק. רק באמצעות הצעה זו ניתן יהיה להפקיע את הכוח המוגזם שיש כעת בידי ראשי הערים, שמנסים לכפות את דעתם על הממשלה, רק בכדי  להתחבב על קהל בוחריהם. הדבר נכון במיוחד במקרה של ראש עיריית חיפה, יונה יהב, שעד כה ניצל את כוחו לרעה, בכדי לעשות ככל העולה על רוחו ולהרוס במחי יד את תעשיית הדשנים הישראלית, המפרנסת אלפי עובדים, וחיונית לאינטרסים הלאומיים והביטחוניים של המדינה".

 

 

ברוש המשיך ואמר כי "הדיון מעולם לא היה על עצם ההימצאות או אי ההימצאות של מיכל האמוניה באזור מיושב. כולם מסכימים, ואני ביניהם, כי יש להוציא את מיכל האמוניה מהאזור, אולם יש לתת פתרון הולם, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. זאת ניתן להשיג רק בשיתוף פעולה של הממשלה, הרשות המקומית והתעשייה, כפי שאני מקווה שיקרה בקרוב. יחד עם זאת, במידה וראש הרשות המקומית מנצל את סמכותו לרעה, הממשלה חייבת להשאיר בידיה את היכולת למשול ולנהל את המדינה בראייה כוללת ואחריות ציבורית רחבה".