הממשלה אישרה: תוקם ועדת נטו עסקים קטנים ובינוניים

בראש הוועדה יעמדו מנכ״לי משרדי הכלכלה והתעשייה והאוצר והיא תגיש המלצותיה לשרים תוך 6 חודשים. שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״נעניק לעסקים הקטנים והבינוניים את מגוון התמיכה והסיוע״


13:43 ,21.01.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

בהתאם לאישור הממשלה, הוועדה תבחן מתן כלים לחיזוק כושר התחרות של העסקים הקטנים והבינוניים בארץ ובשווקים מחוץ לישראל, במטרה לפעול לשיפור הסביבה העסקית של העסקים הקטנים והבינוניים בישראל לשם הקלה על עשיית העסקים והגברת הפריון בענפים השונים.

 

לצד המנכ״לים יהיו חברים בוועדה מנהל רשות המיסים, משה אשר, מנהל הסוכנות לעסקים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, רן קויתי ונציגים מהממונה על התקציבים והחשב הכללי במשרד האוצר, המפקחת על הבנקים, משרד הפנים, המוסד לביטוח לאומי ונציגים מקצועיים ככל שיידרש. 

 

מסיכום שנתי של מצב העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, שהכינה הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים במשרד הכלכלה, עולה כי בשנת 2017 פעלו בישראל כחצי מיליון עסקים, כ-50 אלף מתוכם נפתחו השנה והם מהווים 99.5% מכלל המגזר העסקי, מעסיקים 61% מהמשרות במגזר העסקי ומייצרים 53% מהתוצר. מתוך כלל העסקים (כחצי מיליון), נסגרים מדי שנה בסך הכל כ-40 אלף - כ-8% מכלל העסקים.

 

עם זאת, נצבים העסקים הקטנים והבינויים בפני חסמים רבים, אשר טיפול בהם על ידי הממשלה, יכולים להקל על העסקים באופן משמעותי, לטייב את סביבת העסקים בישראל בכלל ולאפשר לעסקים להפוך למגזר חזק יותר, יציב יותר ומשמעותי יותר בתרומתו לכלכלה הישראלית.

 

שר האוצר, משה כחלון: ״העסקים הקטנים והבינוניים הם מחוללי הצמיחה הגדולים במשק. יש קשר ישיר בין הקלה והפחתת הרגולציה על עסקים קטנים ובינוניים לבין צמיחה וחוסנה של הכלכלה. יותר עסקים קטנים ובינוניים יוכלו לצמוח, לפרוץ קדימה ולהפוך למצליחים יותר ולגדולים יותר. הממשלה עשתה כבר פעולות רבות על מנת להקל על העסקים הקטנים – הקלות במיסוי, הפחתת רגולציה ובירוקרטיה ורשת ביטחון למצב של חלילה אבטלה. זאת המדיניות שלנו לטובת אותם עסקים והוועדה שאנחנו מקימים היא המשך ישיר שלה״.

 

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן: ״העסקים הקטנים והבינוניים הם מנוע הצמיחה המרכזי של הכלכלה ואנו כאן בכדי להעניק להם את מגוון התמיכה והסיוע בכדי להצליח. הצלחה של העסקים הקטנים והבינויים -  היא הצלחה של המשק והכלכלה הישראלית כולה. מגזר עסקי חזק, יצרני ומשגשג הפועל בהגינות מסחרית הוא אינטרס חברתי וצרכני, שיאפשר סחר הוגן הן עבור הצרכנים, הן עבור העובדים והן עבור בעלי ובעלות העסקים״.