השגריר הפיליפיני בישראל ביקר בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון

הביקור נערך במטרה לבחון אפשרויות של שיתופי פעולה עסקיים של חברות בצפון הארץ, בין השאר באנרגיה מתחדשת, נמלים וגידולים חקלאיים


09:54 ,26.11.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

שגריר הפיליפינים בישראל נתנאל אימפריאל ביקר בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, בכדי לבדוק אפשרויות של שיתופי פעולה עסקיים של חברות בצפון הארץ עם חברות בפיליפינים.

 

השגריר הציג בפני נשיא לשכת המסחר דוד קסטל, המנכ"ל, רו"ח שמוליק וטנשטיין, ובכירים נוספים, את התנאים לעידוד משקיעים בפיליפינים ואת איתנותה הכלכלית של המדינה (בשנים האחרונות גדל התל"ג בפיליפינים ביותר מ-6% מדי שנה).

 

עיקר הקשרים המסחריים בין ישראל לפיליפינים כיום הם יצוא ביטחוני, שיתופי פעולה כלכליים ותיירות, אולם השגריר אימפריאל ציין כי את האפשרויות הרבות להידוק הקשרים עבור משקיעים ויזמים.

 

בפיליפינים יש תעשייה מבוססת של אנרגיות מתחדשות, נמלים ומספנות וגידולים חקלאיים, המאפשרים הזדמנויות להשקעות ואף להקמת מפעלים ישראליים, שיוכלו ליהנות הן מכוח אדם מיומן ודובר אנגלית והן מקירבה גיאוגרפית לשווקים באסיה, כולל במדינות שעימן אין לישראל קשרים דיפלומטיים.

 

קסטל ציין כי מדובר במינוף נוסף של קשרי החוץ שמפתחת לשכת המסחר, כדי למנף את אפשרויות המסחר של חברות ומפעלים בצפון ולסייע בפיתוח קשרים עסקיים בחו"ל.

 

בביקור סוכם על אפשרויות לחילופי משלחות מסחר בין הפיליפינים לעסקים בצפון ישראל.

 

את השגריר ליוו בביקור המזכיר הראשון בשגרירות פמלה ביילי וקונסול הכבוד של הפיליפינים בחיפה כרמל הכהן.