התאחדות התעשיינים ובנק אוצר החייל יקצו חצי מיליארד שקל עזרה לתעשיינים

הקרן מיועדת לעסקים קטנים ובינוניים, שמטרה לשפר את הפריון באמצעות רכישת ציוד חדש על ידי הלוואות בתנאים משופרים


14:05 ,05.05.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בנק אוצר החייל מקבוצת הבינלאומי והתאחדות התעשיינים הכריזו על הסכם בהיקף של חצי מיליארד שקל למתן הלוואות לטווח ארוך של מפעלי תעשייה קטנים ובינוניים.

 

ההסכם במסגרת קרן מיוחדת שהתאחדות התעשיינים הקימה, שמטרתה לאפשר למפעלים לשפר את הפריון באמצעות רכישת ציוד חדש על ידי מתן הלוואה ל- 12 שנה. ההלוואות ארוכות הטווח יינתנו בערבות של הקרן ההדדית של התעשיינים ובתנאים משופרים.

 

הקרן מיועדת לחברי ההתאחדות, בעלי מפעלים, אשר מחזור המכירות השנתי שלהם הוא עד 150 מיליון שקל, ובעלי וותק פעילות של שלוש שנים ומעלה. באמצעות הקרן ניתן לקבל הלוואה בגובה עד 15 מיליון שקל, בשיעור מימון גבוה במיוחד (90% מערך המכונות) והיתרה - 10% בלבד – הון עצמי. ההלוואות ניתנות בריביות אטרקטיביות, גרייס של שנה וערבות של הקרן ההדדית בגובה של 60% מההלוואה. מפעלים שירצו בכך, יוכלו גם להסתייע במאגר יועצים שילוו אותם בביצוע קפיצת מדרגה עסקית, במסגרת ההשקעה בשדרוג הטכנולוגי.

 

פריסת החזר ההלוואה על פני תקופה ארוכה, תקל על תזרים המזומנים של המפעלים הקטנים והבינוניים, ותתמרץ אותם להשקיע במכונות וקווי ייצור מתקדמים.

 

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש: "אני שמח כי בנק אוצר החייל הכיר בחשיבות ובפוטנציאל העצום בקידום של התעשייה הקטנה והבינונית, שהנה אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של כלכלת ישראל".

 

מנכ"ל בנק אוצר החייל קובי מלכין: "בנק  אוצר החייל הינו חלוץ ומוביל בתחום קרנות הסיוע לעסקים, כגון קרנות מדינה וקרנות נוספות, במסגרת אסטרטגיית הבנק להתמקד בתחום העסקים הקטנים והבינוניים. הקרן הינה הזדמנות מצוינת למפעלים להשקעה שתוביל להתפתחות וצמיחה עתידית. אוצר החייל ותיק ומנוסה בתחום זה, והשקת הקרן הינה צעד נוסף ומשמעותי להרחבת קשת המוצרים הייחודיים שהבנק מציע ללקוחות עסקיים".

 

יו"ר האגף למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים, התעשיין ליאור לוי: "ההלוואות במסגרת ההסכם החדש יפתחו לראשונה את הדלת בפני תעשיינים קטנים ובינוניים, שעד כה לא הצליחו לקבל הלוואות לטווח ארוך. באמצעות ההלוואות המפעלים יוכלו לקנות ציוד חדש, להתקדם ולהתפתח".