התאחדות התעשיינים: על הממשלה לקדם אינטנסיבית את חיבור הגז הטבעי למפעלים במפרץ חיפה

בהתאחדות מברכים על הכרזת המשרד להגנת הסביבה על עומס התחבורה באזור כמקור מרכזי בזיהום האוויר


11:54 ,12.08.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים בירכה על הכרזת המשרד להגנת הסביבה בעומס התחבורה הכבד במפרץ חיפה כאחד הגורמים המרכזיים לזיהום אוויר באזור והוסיפה כי תמשיך ותשתף פעולה עם המשרד למען הפחתת הפליטות.

 

מהתאחדות התעשיינים נמסר: "אנו שמחים כי המשרד להגנת הסביבה, בתוכניתו החדשה, מכיר לראשונה בעומס התחבורה הכבד במפרץ חיפה כאחד ממקורות הזיהום המרכזיים באזור.

 

"המפעלים במפרץ, אשר הינם עוגן כלכלי משמעותי לחיפה ולצפון ומקור תעסוקה ללמעלה מ- 10,000 עובדים במישרין ובעקיפין, ימשיכו בשיתוף הפעולה עם המשרד להגנת הסביבה להפחתת רמת הפליטות.

 

"אנו מצפים כי המשך תהליך הפחתת הפליטות בתעשייה ייעשה בשיתוף פעולה ולאחר בחינה מקצועית הן לגבי היכולות הטכנולוגיות והן לגבי הישימות הכלכלית. כבר בשנים האחרונות המפעלים הפחיתו באופן דרמטי את רמת הפליטות בלמעלה מ-60%, וכיום כל המפעלים עומדים בתקני איכות הסביבה המחמירים ביותר של המדינות המערביות, לאחר השקעה כוללת בלמעלה מ-3 מיליארד שקל ברכישה וביישום של טכנולוגיות ירוקות מתקדמות.

 

"אנו קוראים לממשלה לפעול על מנת לאפשר המשך פעילות של התעשייה בכפיפה אחת עם מרכזי תעסוקה ושכונות מגורים, כפי שמתקיים בערים בולטות במדינות מפותחות בעולם. כמו כן, על הממשלה לעזור למפעלים להמשיך ולחזק את המגמה הירוקה במפרץ, באמצעות קידום אינטנסיבי של חיבור הגז הטבעי לכלל המפעלים והמוסדות הציבוריים באזור חיפה, ובכך להפחית אף עוד יותר את רמת הפליטות".