התעשיינים בצפון: כנס מוכנות לשעת חירום למפעלים ועסקים

בין המרצים בכנס: מפקד פיקוד העורף מחוז חיפה אל"מ צביקה צורן, רע"ן אוכלוסייה בפיקוד העורף, אילן נפתלי, ומוני מטס, מנהל מחוז חיפה ברשות חירום לאומית


12:50 ,07.06.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

עיריית קריית ביאליק, עיריית עכו בשת״פ משרד הכלכלה והתאחדות התעשיינים - מרחב צפון, ערכו כנס בנושא מוכנות לשעת חירום של מפעלים ועסקים. על הכנס פרס חסות מרכזית ראש העיר קריית ביאליק אלי דוקרסקי. 

 

הכנס התמקד בניהולו ותפעולו של העסק והמפעל בעת חירום, במטרה להעניק למפעלים "ארגז כלים למוכנות" לתפקוד מקסימאלי גם בשעת חירום. בין המרצים בכנס, מפקד פיקוד העורף מחוז חיפה אל"מ צביקה צורן , רע"ן אוכלוסייה בפיקוד העורף, אילן נפתלי, מוני מטס, מנהל מחוז חיפה ברשות חירום לאומית, ארי סחר, מהנדס בפרויקט כיפת ברזל ברפא"ל ומנהל מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים, ליאור אפלבאום.

 

הדוברים השונים הדגישו את הצורך בהכנת המרחב המוגן במפעלים ועסקים, הציגו תרחישים אפשריים והעניקו סקירה של תפקוד המשק והמערכות החיוניות שלו כגון חשמל, מים ובריאות הציבור בעת חירום. עוד נידונו סוגיות כמו מוגנות העובדים ומציאת פתרונות לילדי העובדים תוך שאיפה לצמצום ההפסדים למפעלים ולמשק כולו.

 

בנוסף, נסקרו המלצות בנוגע לתנאי העסקת עובדים במצב חירום, הגדרות מפעל חיוני וריתוק משקי, יבוא ויצוא סחורות ותפקוד התאחדות התעשיינים כגוף מסייע ומייעץ בעת חירום ובעת שיגרה של הערכות לחירום.

 

הממונה על המחוז במשרד הכלכלה, ריאד איברהים, ומנכ"לית מעוף מישור החוף והגליל מערבי מערך הסיוע של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, תמר שמחי, הציגו את שרותי הסיוע של משרד הכלכלה.

 

ראש העיר, אלי דוקורסקי, ציין כי "קריית ביאליק רואה חשיבות רבה בשילוב כל הגורמים הביטחוניים  והעסקיים למען  בעלי העסקים והתעשיינים  בעיר לקראת התארגנות מערך המשק לשעת חירום".  דוקורסקי הודה למנהלת מינהלת אזור התעשייה קריית ביאליק, סימה הרשמן- קסטרו, ולמנהלת מינהלת אזור התעשייה עכו, כרמית כהן, על היוזמה בקיום הכנס בכדי להתארגן מבעוד מועד לשגרה בשעת חירום.

 

 

לדברי ליאור אפלבאום, מנהל מרחב צפון בהתאחדות התעשיינים, "המתיחות הביטחונית התמידית מחייבת באופן עקבי הקניית ידע בסיסי, תיאורטי ומעשי להיערכות המפעלים לחירום. בהתאחדות מכשירים תעשיינים באופן מתמיד, מתוך אמונה כי חברות ומפעלי תעשייה שיידעו להיערך בשגרה למקרי חירום, יתמודדו טוב יותר וביעילות רבה יותר בזמן אמת ויקטינו סיכונים של פגיעה בנפש, ברכוש ובחוסן הכלכלי-עסקי של הארגון. עתות חירום, המוגדרות לא רק כמצב בטחוני אלא אף רעידות אדמה, פגיעה בתשתיות לאומיות ועוד, אינן צריכות להשבית את יכולתה של התעשייה בצפון להמשיך בתהליכי הייצור כסדרם וזה חלק מהחוסן שמבטיח חברה בריאה בפריפריה ובכל שטח המדינה."