התעשיינים: לא נוכל לספק הזמנות מחו״ל

בצל ההחלטה על הסגר, נשיאות התאחדות התעשיינים התכנסה לדיון חירום. נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: השבתה נוספת של המשק - ירידה משמעותית ברמת החיים של כל אזרח בעשור הקרוב


21:20 ,13.09.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיאות התאחדות התעשיינים התכנסה היום לדיון דחוף מיוחד לקראת אימוץ ההחלטה על סגר. חברי הנשיאות תקפו את ההחלטה המסתמנת.

 

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, תקף בערב את ההחלטה המסתמנת על הסגר: ״המשמעות של כל השבתה נוספת של המשק היא ירידה משמעותית ברמת החיים של  אזרחי ישראל בעשור הקרוב וגלגול של חובות אדירים לדורות הבאים. ניתן לאמץ פתרונות חכמים יותר לשגרה לצד הקורונה, המגזר העסקי מוכן להדברות ואימוץ צעדים משמעותיים. בכל מקרה, בכדי למנוע גלי פיטורים כבר עכשיו, יש להכריז על מנגנון מענקים מוסכם טרם הסגר ולשמחתי יש קשב רב במשרד האוצר להצעות המעסיקים ואני תקווה שהממשלה תחליט לצד ההגבלות גם על מסלולי פיצויים לנפגעים במטרה לצמצם את מספר המפוטרים״.

 

סגנית נשיא התאחדות התעשיינים, עו״ד איילת נחמיאס ורבין, אמרה בכינוס הדחוף: ״אנחנו עומדים מול הזמנות מחו״ל ופשוט לא יודעים אם נוכל לספק אותן. הממשלה לא מבינה מה היא עושה לתעשייה. ברור לכולנו שזה לא הסגר האחרון״.

 

יו״ר איגוד ההייטק בהתאחדות, ד״ר צבי מרום: ״מספר גדול של הנהלות בחברות הייטק הועבר לחול וקצב העברת ההנהלות הולך וגדל. מאוד יכול להיות שהקורונה תלווה אותנו עשרות שנים והממשלה חייבת להוביל דיון של כיצד ניתן להמשיך ולפעול לצד הקורונה״.

 

יו״ר מרחב צפון בהתאחדות, הנרי צימרמן: ״בסגר הקודם המשכנו לעבוד עם המגבלות הקיימות, אבל פה אנחנו בעמדה אחרת לגמרי. היום אין לנו יכולת לגייס עובדים. אנחנו פונים למובטלים שאומרים בפירוש שמעדיפים לא לבוא לעבוד, אלא לעשות חלטורה. גם אם יאפשרו לנו לעבוד, יהיה לנו הרבה יותר קשה בסגר הזה״.