יש בעיה? נפתלי מחכה בטלפון האדום

בפגישה עם פורום תעשיינים מובילים התחייב שר הכלכלה לטפל אישית בענפי תעשייה שיעמדו בפני פגיעה ממשית ולמענה מלשכתו בתוך 48 שעות


00:00 ,05.05.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

ענף תעשייה שיעמוד בפני פגיעה ממשית יטופל אישית על ידי שר הכלכלה במסגרת נוהל חדש שייקרא "הטלפון האדום".

על כך הכריז שר הכלכלה נפתלי בנט בפגישה עם פורום תעשיינים מובילים של התאחדות התעשיינים.

על פי הנוהל החדש, ענף בתעשייה שיעמוד בפני סכנת פגיעה ממשית מסיבות שונות (רגולטוריות לרוב), יזכה באופן מיידי לטיפול אישי מצד בנט. בהתאחדות התעשיינים בירכו על הנוהל החדש.

בנוסף התחייב בנט כי כל פנייה של תעשיין למשרד הכלכלה תזכה למענה וליווי של אחד מאנשי המשרד בתוך 48 שעות. זאת מתוך תפיסה כי משרד הכלכלה צריך להיות לעזר לתעשיינים, על מנת לעודד צמיחה ולפתח את התעשייה הישראלית, למען כלל תושבי ישראל.

בשבוע האחרון נפגש בנט לראשונה מאז כניסתו לתפקיד עם ראשי הארגונים הכלכליים במסגרת נשיאות לשכת התיאום ובהמשך עם ראשי התאחדות התעשיינים. בנט התחייב "ניתן רוח גבית בכל הקשור להקלה ברגולציה. אני מאמין בשוק ומאמין שעלינו להאדיר את התעשייה, היזמות והעשייה. בראש המדרג החברתי עומדים אנשים שמייצרים ערך".

בנט הגדיר את גולת הכותרת של עשייתו כנושא הפתיחה הכלכלית: שמיים פתוחים ונמלים. "זו המלחמה הקשה והמתוכננת ביותר שלנו", אמר.

נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן בירך את בנט ואמר שהוא מאמין ביכולתו לחולל רפורמות משמעותיות בכלכלה הישראלית ובתעשייה בפרט: "הממשלה החדשה היא הזדמנות לשינויים מהותיים. אני מאמין כי תחת ההנהגה החדשה, נוכל לקדם את התעשייה הישראלית".

עוד הציג השר את שלושת היעדים המרכזיים של משרדו: צמיחה, הורדת מחירים ושילוב החרדים בשוק התעסוקה כפרויקט חירום לאומי.