לשכת המסחר חיפה מקימה פורום לעוסקים ביבוא ציוד תקשורת

הפורום נועד ליצירת קשרי עבודה מקצועיים ולפעולה משותפת להקלת הליכי היבוא. במהלך המפגש נחשף כי במשרד התקשורת שוקלים הרחבת הפטור ליבוא אישי של 5 פריטים גם ליבוא מסחרי


14:11 ,04.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון תקים פורום מיוחד לעוסקים ביבוא ציוד תקשורת אלקטרוני. כך הודיע מנכ״ל לשכת המסחר, רו״ח שמוליק וטנשטיין, בפתיחת כנס מידע ועדכון ליבואנים ולעמילי מכס, העוסקים בתחום. הכנס נערך אתמול (ב׳) ביוזמת לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון בשיתוף משרד התקשורת. מנכ״ל לשכת המסחר הודה לאנשי משרד התקשורת על ההיענות והנכונות להדריך יבואנים וסוכני מכס כיצד להגיש בקשות לאישורי יבוא לציוד תקשורת אלקטרוני.

 

לדברי רו״ח וטנשטיין, מפגש זה הוא אירוע ראשון בפעילות שמיועדת לעדכן, להסיר חסמים, ליצירת קשרי עבודה מקצועיים ולפעולה משותפת להקלת הליכי היבוא. הפורום החדש מיועד לכלל העוסקים בתחום ולא רק לחברי לשכת המסחר.

 

עודד אגמון, מנהל תחום בכיר אישור ציוד תקשורת קווי ואלחוטי במשרד התקשורת, הציג את השינויים שעבר תחום הרגולציה במשרד, פירט את רשימת הפטורים מרישיון יבוא וציין כי מגמת המשרד היא להוריד חסמים ליבוא מוצרים גנריים וכי רוב פעילות הרגולציה נועדה לשמור על ספקטרום הקליטה של המוצרים השונים, ספקטרום שהוא משאב ציבורי.

 

לדבריו, מערכת ׳מסלול׳ שהונהגה ב-2018, איפשרה לקצר את זמן ההמתנה לאישורים ממשרד התקשורת משבועות ואף חודשים לימים ספורים בלבד. במשרד מסתמכים על הצהרת היבואן והדבר מאפשר ליבואן לקב לאישור מיידי באופן ממוחשב. עם זאת, הדגיש כי בצד המגמה להקלות ולפטורים, הוחמרה מאד מערכת הענישה על יבואנים המוציאים אישורים שלא כדין. לפני הטלת הסנקציות יש הליך מסודר של שימוע.

 

עודד אגמון ציין עוד את הפעילות העתידית המתוכננת על ידי משרד התקשורת בתחום הרגולציה בחודשים הקרובים. בין השאר ציין כי משרד התקשורת בוחן את האפשרות להרחיב את ההקלה שהונהגה בסוף 2018 - פטור ליבוא אישי של ציוד היקפי עד 5 פריטים לשימוש אישי בלי צורך באישור המשרד – גם ליבוא מסחרי.

 

ילנה בסקיס, הממונה על בדיקות ואישור ציוד, אגף בכיר רישוי, הדריכה את המשתתפים איך למלא מסמכים ובקשות לאישורים בדרך נכונה ויעילה ולהימנע מטעויות שעלולות לגרום לחסימת כרטיס חכם ואף לעיצומים כספיים.