משרד הכלכלה: נפתח ״דסק״ שיבחן באופן יומי את מצב פעילות העסקים והתעשייה

הדסק ייתן מענה מהיר לצרכים שיעלו מהתעשייה והעסקים ויפעל בתיאום עם משרד הבריאות אשר יעמיד לרשות התעשייה מענה מהיר. הדסק עוסק בנושאים שנוגעים לעובדים, פעילות מפעלים חיוניים, תעשייה, מסחר, כניסת סחורות, נמלים, כניסה ויציאה של מומחים זרים אנשי עסקים


07:46 ,12.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות התגברות תחלואת הקורונה בישראל, פועל משרד הכלכלה והתעשייה להמשך פעילותו התקינה של המשק, התעשייה והעסקים, והמשך האספקה הסדירה של המוצרים והשירותים החיוניים שבאחריות המשרד.

 

אחת המשימות המרכזיות היא להימנע ממצב בו מחסור בכוח האדם, כתוצאה מתחלואה ובידודים, יפגע באספקה הסדירה של חומרי הגלם או היסוד, או ישבית פעילות במקטעים קריטיים בענפי הייצור, דבר העלול לפגוע ברציפות התפקודית ואספקה סדירה של סחורות.

 

הדסק החדש, על פתיחתו הוראתה שרת הכלכלה והתעשייה, והחל לפעול בימים האחרונים, יבחן באופן יומי את מצב פעילות העסקים והתעשייה, צרכים העולים מהשטח ופתרונות מיידיים. המשרד פועל באופן יזום מול גורמי התעשייה, העסקים, היבואנים, היצואנים וכו׳, ומול יחידות ממשלתיות נוספות, שתחת אחריותן משימות שונות הנוגעות לתפקוד המשק, בהם משרד רה״מ, משרד הבריאות, משרד התחבורה, משרד החקלאות, משרד האוצר, פיקוד העורף, מינהל אוכלוסין והגירה.

 

כן עוסק הדסק בנושאים שנוגעים לעובדים, פעילות מפעלים חיוניים, תעשייה, מסחר, כניסת סחורות, נמלים, כניסה ויציאה של מומחים זרים אנשי עסקים.

 

אמש התקיימה ישיבה בראשות מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה וראש תוכנית ״מגן ישראל״, מטעם משרד הבריאות, הפרופ׳ סלמאן זרקא ובהשתתפות בכירי המשרדים, במסגרת הוחלט על תיאום בין המשרדים, שיתוף ומתן קדימות לבעיות העולות מהשטח והחשיבה משותפת על פתרונות.

 

הדסק במשרד הכלכלה מאויש על ידי נציגי משרד הכלכלה, אשר נמצאים בקשר שוטף עם מגוון הגורמים, בהם נציגי מינהל חירום במשרד הכלכלה; מינהל תעשיות; הממונה על חוקיות היבוא; הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים; מינהל אכיפה של דיני עבודה בזרוע עבודה; מינהל סחר חוץ, אסטרטגיה.

 

פניות לדסק יתבצעו דרך כתובת הדוא״ל: [email protected]