נפתלי בנט: "תפקוד נמלי ישראל נמוך ב-30% מתפקוד נמלים בחו"ל

במפגש של לשכת המסחר ותעשייה חיפה והצפון והתאחדות התעשיינים אמר שר הכלכלה שללא הבנות ציבוריות לא ניתן יהיה להוציא לפועל את הרפורמה. ד"ר גד שפר: "אנו מוכנים לשלם את המחיר אם יוסדרו יחסי העבודה בנמלים"


00:00 ,18.06.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

הגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה מהפכה בהשקעותיה בצפון. כך אמר הבוקר (ג') שר הכלכלה נפתלי בנט במהלך מפגש מנהלים ואנשי עסקים שארגנו לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון והתאחדות התעשיינים במרחב צפון.

בהתייחסו לנמלי הים ציין בנט: "תפקוד הנמלים בארץ נמוך ב-30% בהשוואה לנמלים בחו"ל. מה שקורה ברמה הציבורית הוא מאוד חיובי, שכן בלי הבנות מהציבור לא ניתן יהיה לממש את הרפורמה".

חלק נכבד מהמפגש הקדיש בנט לתוכנית הלאומית של משרדו, המתמקדת על שבעה יעדים: הרחבת מעגל ההשתתפות בעבודה של נשים מהמגזר הערבי וחרדים; השקעה בתוכניות להכשרה מקצועית; בניית תשתיות פיזיות למרכזיי הכשרת עובדים; הורדת יוקר המחייה; רגולציה "עתר והשמד", כולל מהפכה במכון התקנים; חיזוק עסקים קטנים ובינוניים על ידי מרכז ההשקעות; חינוך טכנולוגי.

בנט אמר עוד שמדינת ישראל צריכה להגדיר את סין כיעד כלכלי ראשון במעלה.

נשיא לשכת המסחר והתעשייה ד"ר גד שפר התייחס לנושא הנמלים: "יחסי העבודה בנמלים עולים למשק הישראלי מחיר שהוא לא יכול לעמוד בו. אם תפרוץ עכשיו שביתה בנמלים, הנזקים שלנו, יבואנים ויצואנים, יהיו עצומים. אנחנו מוכנים לשלם את המחיר הזה אם יחסי העבודה בנמלים אכן יוסדרו. העבודה תהיה סדירה ונזכה לרציפים חדשים, שייצרו כאן תחרות של ממש. כבר שילמנו מחיר כבד בשביתות שליוו את הרפורמה ב-2005. אז הרפורמה לא הביאה לעבודה סדירה. אני מקווה שנחישות הממשלה הפעם תביא לתוצאות אחרות".

ראש עיריית חיפה יונה יהב קרא לממשלה להעדיף את נמל חיפה כבחירה המועדפת להקמת נמל המים העמוקים החדש של ישראל.

יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב צפון מיכאל דיין אמר שהדרום כבר הועדף על ידי הממשלה בהזרמת הגז הטבעי, דבר שהעניק מקדמה של שנתיים למפעלים שם על פני עמיתיהם בצפון.

סגן נשיא לשכת המסחר אוריאל ברי אמר כי לא רק פיתוח נמל חיפה על הפרק, למען קידום כלכלת הצפון, הוא תבע להגיע לביצוע של שדה תעופה בינלאומי בצפון, נושא שעליו החליטה ממשלת ישראל עוד לפני 18 שנים.