נשיא התאחדות התעשיינים: ״שיטת הבידודים בישראל הורגת את המשק״

מנתונים שחשף האוצר עולה כי קיצור משך הבידוד ביומיים יחסוך כ-750 מיליון שקל בחודש למשק. התאחדות התעשיינים: 7% מעובדי התעשייה החיונית נמצאים בבידוד, וכ-48% מהחברות מתקשות לעמוד בקצב ההזמנות בשל היעדרויות הבידוד


13:03 ,12.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיון שקיימה זה עתה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, תמכו תעשיינים בכירים בראשות נשיא ההתאחדות, ד״ר רון תומר, ביוזמת יו״ר הוועדה, ח״כ צביקה האוזר, לקצר את משך ימי הבידוד של עובדים בעסקים חיוניים ל-10 ימים ואת ימי הבידוד של שאר העובדים ל-12 ימים. בדיון השתתפו גם מנכ״ל תנובה, אייל מליס, ומנכ״ל אסם, אבי בן אסייג.

 

איל טולדו (אגף התקציבים) חשף נתונים חדשים של האוצר באשר לחסכון בקיצור ימי הבידוד. על פי טולדו קיצור ביומיים של תקופת הבידוד יחסוך למשק כ-750 מיליון שקל  בחודש. במידה והחוק יתוקן והממשלה תיאלץ לשאת בעלות חלק מימי הבידוד, חיסכון בתקציב המדינה יעמוד על 300 מיליון שקל בחודש.

 

יו״ר ועדת החוץ והביטחון, ח״כ צביקה האוזר: ״אני רוצה לשים זרקור על הפגיעה המשמעותית במשק. אנו עומדים על יותר ממיליון וחצי מבודדים מה-1 ביולי, רק בשבוע האחרון היו 164,387 מבודדים. ישראל היא המדינה עם אחוז המבודדים הגדול ביותר בעולם ביחד לאוכלוסייה״.

 

יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר: ״שיטת הבידודים בישראל הורגת את המשק, משביתים את כוח העבודה ואת המנועים התעשייתיים. יש להפחית מיידית את כמות הבידודים שמושפעים רבות גם מאיכוני השב״כ הייחודיים לישראל וגורמים לבידודים רבים יותר מהמקובל בעולם, ובמקביל להגדיל משמעותית את התמריצים לבלתי מועסקים לחזור למעגל התעסוקה ולמלא את השורות. המשק לא יחזיק מעמד בשיטה הקיימת״.