סיוע למפעלים: 15 מיליון שקל למפעלי מזון קטנים והבינוניים

הסיוע יופנה להשתתפות בעלויות הכרוכות בהסמכת המפעל לתקן GMP או לתקן HACCP, זאת במטרה לסייע למפעלים קטנים ובינוניים להתמודד עם דרישות הרגולציה החדשה


13:13 ,09.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה ואגף התקציבים במשרד האוצר, מובילים את התוכנית החדשה, לסיוע למפעלים שמייצרים בשר או מפעלים שמייצרים מוצרים ללא גלוטן, בשל הדרישות הרגולטוריות החדשות של "רפורמת הקורנפלקס" לעניין איכות הייצור במפעלי בשר/דגים.

 

לתכנית יוקצו 15 מיליון שקל שיופנו להשתתפות בעלויות הכרוכות בהסמכת המפעל לתקן GMP או לתקן HACCP, זאת במטרה לסייע למפעלים קטנים ובינוניים להתמודד עם דרישות הרגולציה החדשה ואף להגדיל את מספר השחקנים הפעילים בענף הבשר והדגים ובענף הנטול גלוטן.

 

חוק ההגנה על בריאות הציבור (מזון)  - שהתקבל ב-30.11.15 החיל על תעשיית המזון שורה של דרישות לעניין איכות הייצור, ובתוך כך נדרשו מפעלים העוסקים באחסון, אריזה, או עיבוד של מוצרים המכילים בשר ודגים לעמוד בתקנים בינלאומיים. הסמכה לתקנים אלו כרוכה בביצוע מיפוי סיכונים, שינויים במבנה ובקווי הייצור, ובהכנת נהלים לתיעוד. מדובר בתהליך מורכב, אשר במסגרת הפעלת הסיוע תשתתף המדינה בעלויות הנדרשות ליישומו.

 

נכון למועד החקיקה, כ- 300 מפעלים קטנים ובינוניים המייצרים בשר או דגים לא מחזיקים בתקןGMP  או HACCP . היות ותוך שנתיים וחצי הדרישה לעמוד בתקן האיכות במפעלים אלו תהפוך לחובה, נרתמו משרדי האוצר והכלכלה והתעשייה לגבש את כלי הסיוע על מנת לסייע במעבר של מפעלים קטנים ובינוניים לסטנדרט הייצור הנדרש.

 

ענף ייצור נוסף שיוכל ליהנות מהסיוע הוא מפעלי ייצור של מוצרים ללא גלוטן. מדובר בשוק קטן יחסית שעלות הכניסה אליו גבוהה בשל התקינה המחמירה. כבר היום קיימים מפעלים שמייצרים מוצרים ללא גלוטן אך ללא תקן, דבר שמונע מהם לשווק את מוצריהם כנטולי גלוטן. ההשתתפות בעלויות ההסמכה לתקן צפויה לעודד אותם לבצע את ההסמכה.