על אף החלטת ממשלה, 80 אלף עסקים לא מקבלים פטור מארנונה

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, פנה אתמול בעקבות המחדל לשר האוצר ושר הפנים ודרש מהם לפתור את הבעיה הבירוקרטית המונעת מעסקים לקבל את הפטור


12:42 ,04.03.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

כבר בינואר הייתה החלטת ממשלה להעניק פטור מארנונה (95 אחוז הנחה) לעסקים שמחזור העסקים שלהם נפגע ב -25 אחוז ומעלה בשל המשבר.

 

אולם הבטחות לחוד ומציאות לחוד- על אף שפועלים בישראל כ 80 אלף עסקים הזכאים להטבה, בפועל הם אינם יכולים לקבל את הפטור מארנונה על הפגיעה שספגו בחודשים נובמבר-דצמבר. בעלי עסקים הנכנסים ללינק באתר הממשלה בניסיון לקבל את הפטור- נחסמים.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, פנה אתמול בעקבות המחדל לשר האוצר ושר הפנים ודרש מהם לפתור את הבעיה הבירוקרטית המונעת מעסקים לקבל את הפטור. ״לא ייתכן כי עשרות אלפי עסקים שנפגעו, לא יוכלו לממש את ההטבה הכספית שאמורה להקל עליהם בתקופה קשה זו. אני קורא למשרדי האוצר והפנים לפעול באופן מיידי לאישור התקנות אשר יאפשרו את קבלת הפטור מארנונה.

 

על מנת לשקם את אמון העסקים בממשלה, יש לבצע את החלטת הממשלה שמטרתה להקל על העסקים. אם התקבלה החלטת ממשלה צריך להוציא אותה לפועל ולא ליצור בירוקרטיה חדשה״ אמר נשיא ההתאחדות.