עשרות משלחות מחו״ל באירוע WATEC ISRAEL

אלפי אורחים מרחבי העולם הגיעו לארץ לרגל פתיחת שבוע המים של ישראל הכולל כנס, תערוכה ודיונים מקצועיים. אלי כהן, שר הכלכלה: ייחודיות ישראלית בניהול משק מים יעיל, חסכוני וחכם


11:00 ,20.11.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

השבוע הגיעו לישראל אלפי מבקרים לאירוע Watec Israel 2019  ובהם מומחים מקצועיים בתחום המים ובעלי תפקידי מפתח בארגוני מים מדינתיים ובינלאומיים, וזאת על מנת ללמוד מפעילותה של מדינת ישראל, להכיר את הטכנולוגיה החדשנית הדרושה לטיפול באתגרי המים הנוכחיים והעתידיים ולשלב מוחות על מנת לבחון פתרונות ריאליים למניעה והתמודדות במצבים של מחסור במים.

 

כל זאת במטרה להשתתף באירוע המים של ישראל, Watec 2019, שמתקיים בין התאריכים 18-21.11 במלון David Intercontinental בתל- אביב וכן ברחבי הארץ במסגרת סיורים מקצועיים אליהם יצטרפו המשתתפים

 

לאירוע הגיעו עשרות משלחות מרחבי העולם כגון מהודו, תאילנד, סין, קולומביה, רומניה, ארגנטינה, צ׳אד, גאנה, טנזניה, וייטנאם, קניה, סינגפור, אוקראינה, פרו, בריטניה, ספרד, אוסטרליה, טאיוואן, איטליה, יפן, צ׳ילה, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה, ארה״ב וכן משלחות מהבנק העולמי והבנק לפיתוח אמריקה הלטינית.

 

בין המבקרים הרבים שרים ובכירים ממשלתיים, ביניהם מנהל בסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה, שר המים הפדרלי של הודו, מושלת מישיגן, שרת התברואה והמים של גאנה, שר המים של טנזניה ובכירי ממשל רבים נוספים.

 

אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה, אשר פתח את הכנס: ״תערוכת Watec הינה אחת מתערוכות המים הבינלאומיות המובילות בעולם ומציגה למבקריה את הטכנולוגיה החדשנית ביותר בתחום המים, וכן את הייחודיות הישראלית בניהול משק מים יעיל, חסכוני וחכם. אנשי ממשל בכירים ואנשי עסקים רבים מגיעים ארצה על מנת להיות עדים ושותפים לפתרונות העתיד בתחום המים. המשלחות הרבות שמגיעות בימים אלו לארץ יוצרות רכבת אווירית של קשרים עסקיים וטכנולוגיים, אשר מציבים את ישראל כמומחית בתחום״.

 

משרד הכלכלה והתעשייה מוביל את החלק העסקי של הכנס, בשיתוף מכון היצוא, משרד החוץ ומשרד האנרגיה והמים. במסגרת האירוע יתקיימו מגוון אירועים, כנסים ומתחמים אשר כל כולם יוקדשו לתחום חדשנות המים בישראל. הכנס יתמקד הן בחדשנות טכנולוגית בתחום המים והן בחדשנות בניהול משאבי מים ברמה המוניציפלית והלאומית. במקום יציגו כ-70 חברות ישראליות אשר יציעו טכנולוגיות חדישות בענף המים, בו ישראל נחשבת לאחת מהמובילות בתחום בעולם.

 

נכון לשנת 2018 שוק המים העולמי נאמד בכמעט 700 מיליארד דולר, המהווים גידול של קרוב למיליארד דולר משנת 2017, והצפי שמגמה זו תמשיך גם בשנים הבאות. לפי האו״ם ופורום המים העולמי, השימוש במים עולה בקצב של כ-1% בכל שנה משנת 1980. על פי התחזיות, עד שנת 2050 ביקוש המים העולמי יעלה ב-20-30% מעל צריכת המים הנוכחית, בעיקר משימוש ביתי ותעשייתי.