פרויקט סולארי ראשון בקיבוץ כפר בלום

החברה לפיתוח הגליל הצטרפה לשותפות משקים אנרגיות מתחדשות ומקדמת פרויקטים לאנרגיה סולארית על גגות ושטחים פתוחים. הפרויקט הראשון יוקם בקיבוץ כפר בלום, בהשקעה של 42 מיליון שקלים, על שטח של כ-110 דונם וייצר כ-9 מגה וואט


11:06 ,20.02.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת תכניות 2020 ואסטרטגיית ההשקעות שנקבעה בתחום האנרגיה הירוקה, מקדמת החברה לפיתוח הגליל פרויקטים סולאריים רחבי היקף באזור הגליל העליון, בשני ערוצים: פאנלים לגגות ושדות סולאריים קרקעיים.

 

לאחרונה אישרה אספת בעלי המניות של החברה לפיתוח הגליל (משקי הגליל העליון), הצטרפות לתאגיד משקי אנרגיות מתחדשות, חברה ארצית מובילה בתחום הפוטו וולטאי הנמצאת בבעלות מספר ארגונים קיבוציים ומקדמת פרויקטים בהיקף של כ-160 מגוואט. כחלק מהשותפות עם משקי אנרגיות מתחדשות ובמסגרת ההשקעות בגליל העליון, סייעה ״החברה לפיתוח הגליל״ בייזום ואיתור של פרויקטים סולאריים קרקעיים בשטחים חקלאיים. הפרויקט הראשון יוקם בקיבוץ כפר בלום, בהשקעה של 42 מיליון שקלים, על שטח של כ-110 דונם וייצר כ-9 מגה וואט. הפרויקט קיבל היתר בנייה ועומד בפני תחילת הקמה. פרויקטים נוספים בגדות ובכפר סאלד אושרו בוועדת משנה נוף גליל, כחלופה צמודת דופן לישוב שתקודם במסגרת שינוי תב״ע לפיתוח  שדות סולאריים קרקעיים.

 

בנוסף השקיעה החברה לפיתוח הגליל 10 מיליון שקלים לכיסוי גגות מפעלים בפאנלים סולאריים במפעלים שבבעלותה, באזור התעשייה הדרומי של קריית שמונה (גליל קירור, אבוקדו גל, עוף הגליל ובקרוב גם קואופרטיב התחבורה ומתחם המנפטה) על שטח של כ-30,000 מ״ר, שיספקו כושר ייצור מצטבר של כ-3 מגה-וואט בהסדרה מול חברת החשמל.

 

שגב ירבעם, מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל: ״לא ניתן להתעלם מהמהפכה הגלובלית בתחום האנרגיות הירוקות המתחדשות, שאמורות להוות נתח משמעותי מכלל ייצור החשמל. השותפות עם חברת משקים אנרגיות מתחדשות תתמקד בהקמת שדות סולאריים בהספק גבוה על גבי מבנים קיימים, מתקנים, קרקעות, גגות, מאגרי מים, בריכות דגים ועוד, לטובת הכלכלה של יישובי הגליל העליון וקידום איכות הסביבה״

 

על פי נתוני משקי אנרגיות, מפגרת ישראל בהפקת אנרגיה סולארית יחסית ליעדים שקבעה לעצמה ויחסית למדינות מפותחות אחרות. היעד הממשלתי המקורי היה ייצור 5% מצריכת החשמל במשק מאנרגיה מתחדשת עד 2014. בפועל, ב-2017 השיעור הגיע ל-2% בלבד. היעד החדש אליו מכוונת רשות החשמל הוא 10% ב- 2020. מקורות במשק החשמל פנו למשרד האנרגיה להגדיל את יעד האנרגיות המתחדשות בסך האנרגיה המופקת במשק מ-17% עד 2030, לעד 50%.