רון תומר: מאות אלפי ישראלים ישלמו את מחיר האיוולת

יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, תוקף את כוונת קבינט הקורונה לדון בסגירת עסקים נוספים: ״תוצאות הטלת מגבלות נוספות עשויה, בסבירות גבוהה, להיות פגיעה אנושה בכלכלה הישראלית וביכולתו של המשק להתאושש״


11:45 ,22.09.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, תוקף את כוונת קבינט הקורונה לדון בסגירת עסקים נוספים: ״זהו צעד שחוץ מלהעמיק את הבור הכלכלי שאנחנו נופלים אליו, לא יניב שום תוצאה אחרת. בימים האחרונים מספר השוהים בחל״ת זינק, הביקושים קורסים ודווקא עכשיו השרים דנים בפגיעה נוספת ובלתי נדרשת בעסקים שכבר הוכיחו כי הם יודעים לקטוע את שרשרת ההדבקה ואין בהם שום סכנה להידבקויות. מאות אלפי ישראלים ישלמו את מחיר האיוולת במסגרתה במקום להגביר אכיפה, המדינה מגבירה סגירה״.

 

במכתב שהוציא יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים לשרי קבינט הקורונה הוא כותב כי ״המגזר העסקי מתמודד עם חוסר ודאות הולך וגובר ונאבק על מנת לשפר פעילות כלכלית ולהמשיך לספק פרנסה למאות אלפי משקי בית בישראל.

 

תומר מזכיר כי ״ממשלת ישראל, בשיתוף המעסיקים, קבעה מתווה מותאם להפעלת מקומות עבודה שאינם מקבלים קהל תחת מגבלות מחמירות לצמצום הסיכון להדבקה בהם. מהנתונים עד כה נראה כי מתווה זה פועל ואכן, למיטב ידיעתנו, שיעורי ההדבקה במקומות עבודה שאינם מקבלים קהל נמוכים עד אפסיים״.

 

״בזכות מגבלות אלו הצליח המגזר העסקי לשמר רמת פעילות מסוימת במשק תוך הבטחת מאות אלפי מקומות עבודה בתקופה מאתגרת זו ותרומה משמעותית להכנסות המדינה ולגמישותה בנקיטת צעדי מנע להתפשטות הנגיף״.

 

שהוציא יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים כותב כי ״לאור האמור אבקש כי במסגרת הידוק המגבלות לא יושתו מגבלות נוספות על המגזר העסקי ומקומות עבודה שאינם מקבלים קהל. אין בכך היגיון בריאותי ותוצאות הטלת מגבלות נוספות עשויה, בסבירות גבוהה, להיות פגיעה אנושה בכלכלה הישראלית וביכולתו של המשק להתאושש״.