שירות התעסוקה למעסיקים: תוכלו לדווח על עובדים שמסרבים לחזור מחל״ת

שירות התעסוקה מציע למעסיקים אשר נתקלו בסירובים לחזור מחל״ת להיעזר במגוון הכלים העומדים לרשותו שיוכלו לסייע בחזרתם המיטבית לעבודה ובהתאוששות המשק עם היציאה מהסגר. ד"ר רון תומר: כלי חשוב בתיקון העיוותים שנוצרו במשק העבודה


12:48 ,18.02.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

עוד קודם לסגר השלישי ובמטרה להאיץ את השבת דורשי עבודה למעגל העבודה, פיתח שירות התעסוקה מנגנון מקוון המאפשר למעסיקים שנתקלו בסירובי עובדים לחזור מחל"ת לדווח על כך לשירות ולהיעזר בכליו. יצוין, כי שירות זה גובש לאור שיח מתמשך בין שירות התעסוקה והתאחדות התעשיינים.

 

נוכח הכניסה לסגר, הוקפאה השקתו וכעת עם החזרה לשגרה ועם פתיחתם הקרבה של עוד ועוד ענפי משק ביום ראשון הקרוב, האפשרות זמינה לשימוש מעסיקים בקישור הבא: https://go.gov.il/lti8u

 

הבוקר (חמישי), מציע שירות התעסוקה למעסיקים אשר נתקלו בסירובים לחזור מחל״ת להיעזר במגוון הכלים העומדים לרשותו שיוכלו לסייע בחזרתם המיטבית לעבודה ובהתאוששות המשק עם היציאה מהסגר. יצוין, כי את הפניות ניתן להעביר גם באמצעות מוקד שירות התעסוקה בטלפון 9687* בימים א-ה בין השעות 8:00-16:00.

 

רמי גראור, מנכ״ל שירות התעסוקה: ״במסגרת המאמצים להשבת דורשי עבודה למעגל העבודה ולחזרת המשק לשגרה, שירות התעסוקה פועל ללא לאות ובשיתוף פעולה פורה עם המעסיקים הבולטים ובראשם התאחדות התעשיינים. זוהי עת משבר שהיציאה ממנה תתאפשר רק במאמץ משולב של מדינה, מעסיקים ואזרחים״.

 

ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים: ״תעשיינים ומעסיקים רבים מתלוננים שעובדים מסרבים לחזור למקומות העבודה ומעדיפים להשתמש ׳בשירות החל״ת׳ של מדינת ישראל. החל״ת ניתן ככלי סיוע לעובדים שאין ביכולתם לעבוד בגלל ההגבלות על המשק כתוצאה מנגיף הקורונה ולא ככלי לחופשה בתשלום מטעמים אחרים – ומכך ראוי שכספי המדינה והגדלת הגירעון כתוצאה מכך יופנו אך ורק לאותם עובדים שבאמת אין להם מקום עבודה לחזור אליו. עובד המסרב לחזור למקום עבודתו יואיל ויממן את חופשתו מכיסו. אנו מברכים על צעד זה של שירות התעסוקה ורואים בו כלי חשוב בתיקון העיוותים שנוצרו במשק העבודה וסיוע חשוב למעסיקים בקליטה חזרה של העובדים שלהם והחזרת המשק לפעולה כלכלית מלאה״.