שכר המינימום בענפי המסחר והשירותים יעלה ב-450 שקלים

לשכת המסחר תל אביב והמרכז וההסתדרות הלאומית חתמו על הסכם קיבוצי להעלות את שכר המינימום ב-250 שקלים ביולי 2011 וב-200 נוספים באוקטובר 2010


00:00 ,07.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר תל אביב והמרכז, עו"ד אוריאל לין, המשמש גם כנשיא איגוד לשכות המסחר, ויו"ר הסתדרות העובדים הלאומית, יואב שמחי, חתמו אתמול על הסכם קיבוצי להעלאת שכר המינימום בענפי המסחר והשירותים במשק.

במסגרת ההסכם, שכר המינימום, שעומד על 3,850 שקלים, יועלה בשתי פעימות. הפעימה הראשונה תתבצע בחודש יולי 2011 ותעמוד על 250 שקלים, כאשר שכר המינימום יעלה לרמה של 4,100 שקלים. הפעימה השניה בגובה של 200 שקלים תתבצע בחודש אוקטובר 2012, כאשר שכר המינימום יעלה לרמה של 4,300 שקלים.

מלשכת המסחר תל אביב נמסר כי, ההסכם יחול על 315 אלף העסקים הכלולים במגזר המסחר והשירותים, המהווים 70% מכלל העסקים בישראל והמעסיקים 1.375 מיליון עובדים. הוא ייכנס לתוקף עם הוצאת צו הרחבה על ידי שר התמ"ת, המחיל את הוראות ההסכם על כל העובדים והמעסיקים בישראל, במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי.

שמחי אמר כי "שחיקת השכר במשק הנמשכת כבר שלוש שנים ופוגעת במעמד הפועלים בישראל ובנוסף, העובדה כי כנסת ישראל לא הייתה קשובה לרחשי ציבור הפועלים בשנים האחרונות, מחייבות צעד ממשי של ארגוני העובדים וארגוני המעסיקים- העלאת שכר המינימום הינו הצעד המתבקש. ההסתדרות הלאומית ולשכת המסחר תל אביב והמרכז יפעלו יחד אל מול 120 חברי הכנסת להבטחת המהלך."

עו"ד לין, אמר כי "לאור החתימה על הסכם זה, אנו מצפים כי משרד התמ"ת יוציא בדחיפות צו הרחבה על כלל המשק, מבלי לצפות לשינויי חקיקה בנושא. אין אנו יכולים יותר להתעלם מהפערים החברתיים בישראל. תהיה זו אטימות ואפילו טמטום שלא להבין שיש לעשות מעשה. ההסכם שנחתם בזמנו בין לשכת התאום לבין ההסתדרות הכללית הוא צעד בכיוון הנכון. לעובד מגיעה תוספת שכר הוגנת. העובד לא צריך להזדקק לתמיכות סעד בלבוש של מס הכנסה שלילי. זוהי פגיעה בכבודו."

לדברי לין, "העלאת שכר המינימום היא הדרך לעודד את תרבות העבודה בישראל. העלאה שכר המינימום תקל על גיוס עובדים, תסייע לצמצם את האבטלה במשק, תעניק דחיפה נוספת לפעילות המגזר העסקי ותשפר את יכולת העסקים לצמוח."

נזכיר כי, הארגונים הכלכליים וההסתדרות חתמו לפני כחודש על הסכם קיבוצי להעלאת שכר המינימום ב-450 שקלים בשתי פעימות, לפי מה שצוין למעלה. ההסכם נחתם אז בין יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלליים, שרגא ברוש ויו"ר ההסתדרות, עופר עייני.