שפר לשטייניץ: בטל תשלומי מעסיקים לקרן סיוע לעסקים במצוקה

נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון טוען כי חלפו חודשים מקבלת ההחלטה על "הניכויים המיותרים" ועדיין אין קריטריונים, או מועד, לחלוקת הכסף


00:00 ,28.10.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון טוען כי חלפו חודשים מקבלת ההחלטה על "הניכויים המיותרים" ועדיין אין קריטריונים, או מועד, לחלוקת הכסף
 
נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, גד שפר, פנה לשר האוצר, יובל שטייניץ, ותבע ממנו לבטל את התשלומים המיוחדים לביטוח לאומי עבור הקרן סיוע לעסקים במצוקה שאמורים לשלם הן העובדים והן המעסיקים במועד התשלום לביטוח לאומי, שמשלם מעביד עבור חודש אוקטובר 2009.
 
שפר אומר במכתבו כי תשלומים אלה מעוררים התמרמרות רבה הן בקרב עובדים והן בקרב מעסיקים. בירור שנערך לאילו עסקים במצוקה מיועד הכסף הרב שייצבר בקרן זו, העלה כי חודשים לאחר שהתקבלה ההחלטה על ניכויים מיותרים אלו, עדיין אין קריטריונים לחלוקת הכסף, ולא ברור מתי, אם בכלל, יתחילו עסקים לקבל סיוע מקרן כזו.
 
זאת, בעוד שעל פי פרסומים שהיו לאחרונה, בהכנסות המדינה נוצר עודף גבייה לעומת הצפי להכנסות אלו, שהוצג על ידי משרד האוצר בעת הגשת התקציב. מתברר, על פי פרסומים אלו, כי צפוי גירעון תקציבי של כ-5% מהתמ"ג לעומת 6% שהיו צפויים בעבר – פער של 7 מיליארד שקל.
 
במצב זה, אומר גד שפר, "אין כל הצדקה למס נוסף על העסקים ועל עובדיהם. הממשלה מסוגלת להגדיל את היקף הסיוע לעסקים גם בלעדיו. כמי שנמצא בקשר עם העסקים בפריפריה, שמצוקתם גדולה יותר מהעסקים באזור המרכז, אני חש את הביקורת הרבה כלפי מס חדש זה במיוחד בקרב עסקים הרואים את עצמם כמי שנמצאים בקושי ובמצוקה כבר זמן רב לאור המשבר הכלכלי המתמשך. מדוע הם ועובדיהם צריכים לתרום לעסקים אחרים שבמצוקה?
 
לדברי שפר, "עוד לא מאוחר לבטל את ההפרשות לקרן עלומה זו לאור הגידול בהכנסות המדינה. ביטול  כזה ימנע דמורליזציה בקרב עסקים ועובדים, יגביר את האמון בממשלה וישפר את האקלים העסקי במדינה".