תקנות חדשות המבטיחות שכוחות הביטחון יתנו עדיפות לטקסטיל מתוצרת הארץ

ועדת חוק חוקה ומשפט קבעה תקנות חדשות שיבטיחו כי משרד הביטחון, צה"ל, המשרד לביטחון פנים, המשטרה ושירות בתי הסוהר, ירכשו טקסטיל מתוצרת הארץ


00:00 ,05.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת החוקה של כנסת, בראשות ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) אישרה אתמול את התקנות לעידוד רכישת תוצרת ישראל על ידי כוחות הביטחון. אישור התקנות מהוה שלב נוסף בהמשך לתיקון החוק לקידום רכישה של מוצרי טקסטיל תוצרת ישראל במכרזים של כוחות הביטחון, שיזמה ח"כ שלי יחימוביץ (עבודה) ואומץ על ידי הממשלה.

 

יוזמת הצעת החוק נבעה כתוצאה מהמציאות לפיה כוחות הביטחון רוכשים מוצרי טקסטיל רבים מחו"ל, בין השאר מדים, מוצרי ביגוד נלווים, תיקים ומנשאים ובכך פוגעים קשות בתעשיית הטקסטיל המקומית.

 

התקנות מחייבות את משרד הביטחון לרכוש מוצרי טקסטיל שונים מתוצרת ישראל בלבד. בנוסף, מורות התקנות כי המשרד לביטחון פנים ייתן העדפה ניכרת למוצרים ישראלים. על פי התקנות יחויב המשרד לרכוש תוצרת כחול-לבן, גם אם אלה יקרים בסכום של עד 50% מתוצרת חוץ.

 

רמזי גבאי, יו"ר איגוד תעשיות הטקסטיל בהתאחדות התעשיינים: "משמעות הצעת החוק היא תוספת של אלפי עובדים ישראלים מאזור הפריפריה לתעשיית הטקסטיל. מדובר בעשרות מתפרות של מפעלי "המשקם" ובמפעלים ומתפרות בקריית שמונה, חורפיש, בית ג'אן, שדרות, אשקלון, ירכא, דימונה ועוד. התקנות בחוק מתמודדות עם העיוות הקיים ומעניקות לתעשיית הטקסטיל הישראלי יתרון משמעותי".