גידול של 14% בתנועת המטענים בנתב"ג ברבעון השני של שנת 2002
גידול של 14% נרשם בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בחודשים יולי – ספטמבר 2002, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זאת לאחר כשנתיים של ירידות מתמשכות בתנועת המטענים
00:00 ,24.10.2002
נבלמה הירידה המתמשכת בתנועת המטענים. נמשך הגידול בחלקן של חברות התעופה הישראליות על חשבון החברות הזרות
גידול של 14% נרשם בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בחודשים יולי – ספטמבר 2002, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זאת לאחר כשנתיים של ירידות מתמשכות בתנועת המטענים.
מנתוני מינהל התעופה האזרחית שהוצגו היום (23.10.02) לשר התחבורה ד"ר אפרים סנה עולה כי בחודשים יולי – ספטמבר השנה שונעו כ- 66 אלף טונות מטען, לעומת כ- 58 אלף טונות בתקופה המקבילה של שנת 2001. תנועת המטענים ששונעה לנתב"ג רשמה גידול של כ- 4% ואילו בתנועת המטענים ששונעה מנתב"ג נרשם גידול של כ- 26%.
כלכלן מינהל התעופה האזרחית, דני מורג מסר כי הגידול בתנועת המטענים נובע בעיקר ממשלוחים גדולים של טקסטיל מירדן שהוטסו דרך נתב"ג וכן מגידול משמעותי בתנועת המטענים בין המזרח הרחוק לאירופה המשונעים דרך נתב"ג.
היצע הקיבולת למטענים של חברת "אל על" כלל שני מטוסי מטען מדגם "בואינג" 747 וכן קיבולת "בטן" של מטוסי הנוסעים וקיבולת במטוסי מטען חכורים מחברות זרות.
היצע הקיבולת של ק.א.ל כלל את שני מטוסי המטען מדגם "בואינג" 747 של החברה וקיבולת נוספת במטוסי מטען חכורים מחברות זרות.
לכמות המטען שהוטסה על ידי חברות אל על וק.א.ל נרשם גידול מרשים בשיעור של כ- 22%. חלק השוק המשותף של חברות אלה גדל והגיע ל- 72.5% מכלל כמות המטענים ששונעו בנתב"ג, לעומת 67.5% בתקופה המקבילה אשתקד.
לכמות המטען שהוטסה על ידי חברות התעופה הזרות בחודשים יולי - ספטמבר נרשמה ירידה בשעור של כ- 4% וחלק השוק שלהם ירד ל- 27.5%, לעומת 32.5% בתקופה המקבילה אשתקד.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי הגידול בחלקן של חברות התעופה הישראליות על חשבון החברות הזרות הוא המשך למגמה שהחלה בסוף שנת 2001 ונמשכת מאז בהתמדה. הגורמים העיקרים למגמה זאת הם: הירידה בקיבולת המוצעת למטען בטיסות הנוסעים של החברות הזרות, שמירה על היקף הקיבולת למטען של חברות אל על וק.א.ל וגידול משמעותי בתנועת המטענים למזרח הרחוק וממנו דרך נתב"ג, המוטסת על ידי אל על.
גידול של 14% נרשם בתנועת המטענים ששונעו בנמל התעופה בן גוריון בחודשים יולי – ספטמבר 2002, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זאת לאחר כשנתיים של ירידות מתמשכות בתנועת המטענים.
מנתוני מינהל התעופה האזרחית שהוצגו היום (23.10.02) לשר התחבורה ד"ר אפרים סנה עולה כי בחודשים יולי – ספטמבר השנה שונעו כ- 66 אלף טונות מטען, לעומת כ- 58 אלף טונות בתקופה המקבילה של שנת 2001. תנועת המטענים ששונעה לנתב"ג רשמה גידול של כ- 4% ואילו בתנועת המטענים ששונעה מנתב"ג נרשם גידול של כ- 26%.
כלכלן מינהל התעופה האזרחית, דני מורג מסר כי הגידול בתנועת המטענים נובע בעיקר ממשלוחים גדולים של טקסטיל מירדן שהוטסו דרך נתב"ג וכן מגידול משמעותי בתנועת המטענים בין המזרח הרחוק לאירופה המשונעים דרך נתב"ג.
היצע הקיבולת למטענים של חברת "אל על" כלל שני מטוסי מטען מדגם "בואינג" 747 וכן קיבולת "בטן" של מטוסי הנוסעים וקיבולת במטוסי מטען חכורים מחברות זרות.
היצע הקיבולת של ק.א.ל כלל את שני מטוסי המטען מדגם "בואינג" 747 של החברה וקיבולת נוספת במטוסי מטען חכורים מחברות זרות.
לכמות המטען שהוטסה על ידי חברות אל על וק.א.ל נרשם גידול מרשים בשיעור של כ- 22%. חלק השוק המשותף של חברות אלה גדל והגיע ל- 72.5% מכלל כמות המטענים ששונעו בנתב"ג, לעומת 67.5% בתקופה המקבילה אשתקד.
לכמות המטען שהוטסה על ידי חברות התעופה הזרות בחודשים יולי - ספטמבר נרשמה ירידה בשעור של כ- 4% וחלק השוק שלהם ירד ל- 27.5%, לעומת 32.5% בתקופה המקבילה אשתקד.
דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר כי הגידול בחלקן של חברות התעופה הישראליות על חשבון החברות הזרות הוא המשך למגמה שהחלה בסוף שנת 2001 ונמשכת מאז בהתמדה. הגורמים העיקרים למגמה זאת הם: הירידה בקיבולת המוצעת למטען בטיסות הנוסעים של החברות הזרות, שמירה על היקף הקיבולת למטען של חברות אל על וק.א.ל וגידול משמעותי בתנועת המטענים למזרח הרחוק וממנו דרך נתב"ג, המוטסת על ידי אל על.
עשוי לעניין אותך
אל על קיבלה אישור קבוע לנחיתה בשדה"ת שרמטיבו ברוסיה – בתנאי ראות לקוייה
תיאגוד הנמלים : פעם ראשונה כולם סביב שולחן אחד
גידול של 1% בתנועת הנוסעים הבינ"ל בנתב"ג בספטמבר 2002
אל על ערכה קבלת פנים לנציגי המשלחים הבינ"ל
נחתם הסכם ספנות מלא בין ישראל ודרום קוריאה
חברת התעופה הדרום אפריקאית – SAA חתמה על הסכם רכישת 40 מטוסי איירבאס לטווח של 10 שנים