שר התחבורה מופז: עדיין לא הגענו לסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים, עלינו לגייס כוח אדם מקצועי ואיכותי. מנכ"ל רש"ת: אנו מטפלים ומקדמים סוגיות הבטיחות השונות
משרד התחבורה עושה כיום מאמצים רבים להדביק פער של עשרות שנים בהשקעות בבטיחות הטיסה בישראל ופועל ליישומן המהיר של המלצות ועדת לפידות. כך אמר שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז בוועדה לביקורת המדינה בכנסת שדנה בדו"ח "ועדת לפידות" שבדקה את בטיחות התעופה בישראל.
השר מופז ציין בועדה כי מדינת ישראל השקיעה כ- 5 מיליארד שקל בהקמת טרמינל תעופה מודרני בנתב"ג אבל "שכחה" להשקיע במסלולי הטיסה ובמערכות השליטה והבקרה בשדה התעופה.
לדברי מופז עם כניסתו לתפקיד החליט להעמיד את נושא הבטיחות בראש סדר העדיפויות שלו ומינה ועדה מקצועית בראשות אלוף (מיל') לפידות שתבחן את נושא הבטיחות ותגיש את המלצותיה.
עם קבלת ההמלצות ערך מופז דיון מקיף במסקנותיה והורה ליישמן מיידית ולהפכן לתוכנית העבודה של רשות שדות התעופה. לדברי מופז לאחר יישום חלק מהמלצות ניתן להרגיש בשינוי שעוברת התעופה האזרחית.
מופז ציין כי משרד התחבורה נאלץ להתמודד עם הבירוקרטיה המקשה עליו להתמודד עם בעיות התעופה בישראל ובהם גם גיוס כוח אדם איכותי שיאפשר להגביר את רמת הפיקוח בתעופה האזרחית. "יש לנו קושי לגייס אנשי תעופה מקצועיים בשכר נמוך. במשך שנה וחצי אני מבקש לגייס חמישה תקנים של מפקחים ולא יכול לקבל מהאוצר את דרגת השכר המבוקשת. הבירוקרטיה מעקרת את היכולת שלנו לטפל בבעיות שנוצרו" אמר מופז.
לדברי מופז, עדיין לא הגענו לסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים. "אנו עושים מאמצים להגיע לשם אולם אסור לזרוע פאניקה בציבור ואין מקום להלך עליו אימים. אזרחי ישראל יכולים להיות בטוחים בטיסותיהם" אמר מופז.
שר התחבורה הוסיף כי מאז החל משרדו לטפל בליקויים בנתב"ג חלה התקדמות רבה אולם הזנחה של שנים לא ניתן לבצע ביום אחד. "אין כל הלימה בין אחריות לסמכות. לא כל הסמכויות בידי ואנחנו לא לבד. כשאוכל למנות בעלי תפקידים ברמת שכר המקובלת תיפתר הבעיה" הוסיף מופז.
מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן ציין בועדה כי משרדו פועל בשקיפות מלאה ובשיתוף פעולה עם כל גורמי הבטיחות הבינלאומיים בהם ה-FAA וה-ICAO שהוזמנו לישראל על ידי משרד התחבורה לסייע בתיקון הליקויים.
לדברי סיטרמן בתוך 3 שנים עם יישום כל המלצות "ועדת לפידות" והשלמת תיקון כל הליקויים, תהפוך ישראל לאחת מהמובילות בעולם בתחום בטיחות התעופה האזרחית.
קובי מור, מנכ"ל רשות שדות התעופה, בירך על החלטת הוועדה לענייני ביקורת המדינה לבחון את יישום המלצות דו"ח לפידות.
בדיון הוועדה אמר היום מחבר הדו"ח, אלוף (מיל) עמוס לפידות, כי רש"ת נכנסה במלוא המרץ לקידום הטיפול במסקנות הדו"ח. "ברש"ת מטפלים בהכשרת פקחים, מכשור ומסלולים. הדברים ברש"ת זזים וצריך לברך על כך" אמר לפידות.
מנכ"ל רש"ת, קובי מור, ציין כי מירב תשומת הלב הניהולית והכלכלית של רש"ת מוכוונים היום לטיפול ולקידום סוגיות הבטיחות. לדברי מור, הוקמו צוותי משימה ייעודיים לקידום פרויקטים כמו הקמת מגדל פיקוח, רכישת מכ"ם קרקעי ושדרוג מערך המסלולים.
יצוין כי רש"ת מתכוונת להשקיע בשנים הקרובות למעלה מ-1.2 מיליארד שקל בנושאי הבטיחות והביטחון. בין הצעדים שינקטו בכוונת הרשות: להקים מגדל פיקוח חדש בנתב"ג בהשקעה של כ-100 מיליון שקל, פרויקט הגדלת הקיבולת בנתב"ג באמצעות שינוי המודל התפעולי והארכת מסלול 03-21, התקנת מערכת ILS(תהליך LDA) על מסלול 30 בנתב"ג, רכישת סימולטור מכ"ם לתרגול פקחי הטיסה, החלפת מערכות הקלטת הקול והקלטת תמונת המכ"ם במגדל הפיקוח, הגדלת מכסת ההכשרות לפקחי הטיסה ועוד.
הוועדה לביקורת המדינה תבחן יישום המלצות דו"ח לפידות
שר התחבורה מופז: עדיין לא הגענו לסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים, עלינו לגייס כוח אדם מקצועי ואיכותי. מנכ"ל רש"ת: אנו מטפלים ומקדמים סוגיות הבטיחות השונות
00:00 ,28.07.2008
עשוי לעניין אותך
27.07.2008
נמל חיפה: גידול של 20% בתנועת המכולות בחציון הראשון של 2008
27.07.2008
מספנות ישראל משיקה אוניית סוחר עבור לקוח פרטי
27.07.2008
מחר בכנסת: ההצבעה על חוק הטקסטיל הביטחוני
27.07.2008
מהיום: ניתן להזמין מראש תור למבחן התיאוריה
27.07.2008
סמי קצב ממשיך להחזיק 20.25% מהון המניות של מספנות ישראל
24.07.2008
45 הרוגים בתאונות דרכים בחודש יוני