בואינג: 30,000 עובדים פתחו בשביתה

כמעט 95% מחברי האיגוד - שמייצרים מטוסים מדגם 737 מקס ו-777 - הצביעו בסקר שקרא לדחות את תוספת השכר המדוברת. מבין אלו שהצביעו, 96% הצביעו בעד שביתה עד להשגת הסכם חדש. על פי ההערכות כל יום של שביתה יסב לבואינג הפסד של 100 מיליון דולר


08:30 ,15.09.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

עובדי בואינג פתחו ביום שישי בשביתה לאחר שדחו באופן גורף עסקה טנטטיבית בין נציגי איגודי העובדים ליצרנית המטוסים שכללה תוספת שכר של 25% על פני תקופה של ארבע שנים. 

 

יותר מ-30,000 עובדים בסיאטל ובפורטלנד הניחו את כלי העבודה שלהם ביום שישי ויצאו ממקום העבודה. ההסתלקות היא כישלון נוסף עבור החברה, שמתמודדת עם הפסדים כספיים הולכים וגדלים. בנוסף, החברה גם  מתקשה לתקן את המוניטין שלה לאחר שורה של בעיות בטיחות, כולל שתי תאונות קטלניות.

 

השביתה שזה עתה החלה מוסיפה לאתגרים העומדים בפני המנכ״לית החדשה של בואינג, קלי אורטברג, אשר מונתה בחודש שעבר עם משימה שנראית כרגע בלתי אפשרית - והיא להחזיר את בואינג למסלול של הצלחה. 

כמעט 95% מחברי האיגוד - שמייצרים מטוסים מדגם 737 מקס ו-777 - הצביעו בסקר שקרא לדחות את תוספת השכר המדוברת. מבין אלו שהצביעו, 96% הצביעו בעד שביתה עד להשגת הסכם חדש.

 

״החברים שלנו דיברו בקול רם וברור הלילה״, אמר ג׳ון הולדן, נשיא האיגוד הבינלאומי של מכונאים ועובדי תעופה וחלל (IAM) מחוז 751. ״אנחנו מכים בחצות״.

 

בשיחת משקיעים שהתקיימה ביום שישי, אמר סמנכ״ל הכספים של בואינג, בריאן ווסט, כי השפעת השביתה על החברה תהיה תלויה במשך השביתה, אשר השביתה את הייצור של מטוסי ה-737 הפופולריים של החברה.

הוא הזהיר כי ההפסקה תסכן את החלמת החברה ואמר כי ההנהלה מתמקדת בתיקון מערכת היחסים עם העובדים ובהגעה לעסקה. ״אנחנו רוצים לחזור לשולחן ואנחנו רוצים להגיע להסכם שטוב לאנשים שלנו, למשפחותיהם, לקהילה שלנו והכוונה שלנו היא לעשות בדיוק את זה״, אמר.

 

החוזה הנוכחי בין בואינג לאיגוד העובדים הושג ב-2008 לאחר שביתה של שמונה שבועות. שביתה זו עלתה לחברה כ-1.5 מיליארד דולר בחודש. ב-2014, שני הצדדים הסכימו להאריך את החוזה שתוקפו פג בחצות ביום חמישי.

 

על פי ההערכות חברת בואינג מפסידה למעלה מ-100 מיליון דולר על כל יום בו העובדים אינם מופיעים לעבודה.